Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. decembra 2010

SkyToll a Siemens otestovali projekt rozšírenia mýta v ČR



Prevádzkovateľ slovenského mýta, spoločnosť SkyToll, a.s. a firma Siemens za šestnásť dní pripravili a úspešne otestovali pilotný projekt na rozšírenie mýta v Českej ...



Zdieľať
palubna jednotka Palubná jednotkaFoto: BRATISLAVA/PRAHA 7. decembra (WEBNOVINY) - Prevádzkovateľ slovenského mýta, spoločnosť SkyToll, a.s. a firma Siemens za šestnásť dní pripravili a úspešne otestovali pilotný projekt na rozšírenie mýta v Českej republike na 252,2 kilometra vybraných ciest prvej, druhej a tretej triedy. Satelitná technológia umožnila spoplatniť požadovanú infraštruktúru za rekordne krátky čas s nízkymi investičnými a prevádzkovými nákladmi. Ako agentúru SITA v utorok informovala mediálna zástupkyňa SkyToll-u Lenka Lendacká, výhodou riešenia je jeho interoperabilita medzi Českom a Slovenskom, ako aj možnosť rozšírenia na ďalšie krajiny. To umožňuje mať len jednu palubnú jednotku pri cestách do zahraničia.


Prípravné práce na projekte začali 15. novembra. Testovacia jazda satelitného výberu mýta v Českej republike sa uskutočnila 2. decembra a jej výsledok preukázal úspešnosť riešenia navrhnutého spoločnosťou SkyToll. "Pilotný projekt potvrdil, že satelitná technológia je jediným efektívnym spôsobom spoplatňovania ciest nižších kategórií, a to nielen v Česku. Toto riešenie je najvhodnejšie nielen po stránke technickej, ale hlavne finančnej a časovej. Čím skôr Ministerstvo dopravy Českej republiky vypíše tender na spoplatnenie ciest nižších kategórií, tým rýchlejšie začnú cesty na seba zarábať,“ uviedol generálny riaditeľ a predseda predstavenstva SkyToll Matej Okáli. Rýchlym zavedením satelitného mýta podľa neho dôjde k okamžitej regulácii nákladnej dopravy v regiónoch, ktorú požadujú českí hejtmani a starostovia.

Zavedením satelitného výberu mýta v Česku spoločnosťou SkyToll by tiež bolo možné prvé reálne fungovanie takzvaného mýtneho roamingu v Európe, tvrdí prevádzkovateľ mýta v SR. Táto skutočnosť by podľa spoločnosti výrazne uľahčila prácu dopravcom, ktorí by na území Českej a Slovenskej republiky mohli používať iba jednu hybridnú palubnú jednotku, ktorá by mohla byť v budúcnosti využiteľná i v ďalších európskych štátoch. "Palubná jednotka, ktorú slovenský satelitný mýtny systém využíva, vie pracovať v mikrovlnnom i satelitnom prostredí, takže vodiči by pri prejazde Európou mohli používať len jednu jednotku,“ dodal Okáli.

„Moderné satelitné riešenie výberu mýtneho využívané už na Slovensku, možno implementovať vo veľmi krátkom čase a naviac umožňuje takzvanú cezhraničnú interoperabilitu, čo potvrdil pilotný projekt. Cesty nižších tried nebudú obostavané kontrolnými bránami a výber mýtneho bude pre skutočný rozsah pohybu vozidiel na spoplatnených úsekoch,“ uviedol Karl Strasser, riaditeľ úseku pre mýtne systémy spoločnosti Siemens v Rakúsku.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ľudia si v 2. pilieri nasporili takmer 3,66 mld. eur
<< predchádzajúci článok
Do mäsiarstva v Nemecku vtrhol diviak