Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

06. novembra 2015

Sociálne siete sú pre športovcov sú rýchle PR, majú však aj riziká



Ilustračné foto Foto: TASR/AP



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP


Bratislava 6. novembra (TASR) - Sociálne siete sa v ére internetového rozmachu úspešne adaptovali na mediálnom trhu, prostredníctvom nich informácie k širokej mase čitateľov prúdia rýchlou a lacnou formou. Využitie sociálnej siete je v súčasnosti jednou z najefektívnejších foriem PR, pretože čitateľ sa z pohodlia vlastnej obývačky dostane k informáciám jednoduchým kliknutím na obsah stránky, kde sa dozvie všetko podstatné a nič za to neplatí.

V komunite slovenských športovcov sú najrozšírenejšími formami komunikácie s priaznivcami Facebook, Twitter, či Instagram. Prostredníctvom týchto sociálnych sietí sa môžu podeliť o svoje zážitky, dojmy či reakcie. Zároveň im podľa vlastného uváženia a zdieľaného obsahu umožňujú nazrieť do svojho súkromia, čím si získavajú ich priazeň. Na Facebooku si stačí vytvoriť profil, skupinu alebo stránku a pridávať články, fotografie a videá. Podobným spôsobom funguje kanál Youtube, cez ktorý sa dá zdieľať videoobsah. Sociálne siete ponúkajú možnosť na budovanie PR a dobrého mena, tvorbu komunity priaznivcov, aktívnu komunikáciu s nimi, priestor na publikovanie obsahu.

Bohaté skúsenosti s komunikáciou v trojuholníku športovec - médiá - užívateľ internetu má aj spoločnosť Stars & Friends. Táto medzinárodná futbalová agentúra má svoje zastúpenie v dvanástich krajinách sveta. Zastupuje viac ako 400 futbalistov, medzi nimi vyše 70 hráčov, ktorých eviduje slovenská pobočka agentúry. Sú medzi nimi viacerí reprezentanti (Martin Škrtel, Juraj Kucka, Tomáš Hubočan, Ján Ďurica, Dušan Švento, Stanislav Šesták - pozn.). Agentúra poskytuje futbalistom rady s kompletnými službami. Prostredníctvom medzinárodnej siete chce svojím klientom dopomôcť k napredovaniu v ich kariére a týka sa to aj ich prezentácie na sociálnych sieťach.

"S hráčmi sme v pravidelnom kontakte, nakoľko ako agentúra pre nich zabezpečujeme kompletný servis. Komunikujeme s nimi osobne, telefonicky, mailom alebo formou textovej správy. Vybraní hráči nám často automaticky zasielajú svoje vyjadrenia ihneď. Články, či mediálne vyjadrenia následne spracujeme priamo v agentúre s citáciou nášho hráča a zavesíme ich na sociálnu sieť. V rámci agentúrneho tímu máme profesionálneho žurnalistu a v prípade potreby využívame služby profesionálnej PR agentúry," povedala pre TASR výkonná riaditeľka spoločnosti Stars & Friends Martina Nehézová. Klient za mediálny servis neplatí, jeho cena je zahrnutá v zmluve s ďalšími povinnosťami, ktoré z nej zastupiteľskej agentúre vyplývajú.

Vlani musela spoločnosť riešiť aj jednu nepríjemnú záležitosť. Na facebookovom konte kapitána slovenskej futbalovej reprezentácie Martina Škrtela sa objavila informácia, podľa ktorej sa hráč dohodol na novej zmluve s FC Liverpool. K dohode však v tej dobe ešte neprišlo, Škrtelovo konto bolo falošné. Netušiace médiá po tejto správe siahli, spracovali ju a následne sa nepravdivá informácia dostala k širokej mase čitateľov. Stars and Friends z toho vyvodila príslušné kroky na ochranu jeho osoby na spomínanej sociálnej sieti.

Vo všeobecnosti však sociálne siete uľahčujú komunikáciu, médiá z nich môžu čerpať užitočné informácie. "V minulosti, keď internet bol ešte 'v plienkach', sme komunikovali priamo s médiami vydávaním tlačových správ a mediálnych vyjadrení, organizovaním tlačových konferencií a priamymi stretnutiami so zástupcami médií. Z nášho pohľadu sa komunikácia s médiami určite uľahčila," pripomína užitočnosť sociálnych sietí Nehézová.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mourinho pred Stoke City: Sadnem si s iPadom a pozriem si výsledok
<< predchádzajúci článok
Výroky majú celosvetový dosah, spoznal to Kližan