![]()  | 
        
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
| 
              Utorok  4.11.2025 
         | 
        Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky | 
| 
              Meniny má Karol 
         | 
        Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino | 
| 
              | 
        
             | 
        
              | 
        
                 | 
        
             | 
    
| 
			 | 
02. júna 2014
Štartuje kampaň, ktorá chce zdvojnásobiť počet cestujúcich autobusmi
Zdvojnásobiť počet cestujúcich v autobusoch do roku 2020 na úkor osobných áut - to je cieľom celosvetovej kampane, ktorá dnes štartuje aj na Slovensku. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan PuškášAmbíciou kampane je podľa prezidenta ZAD Petra Pobehu ponúknuť ľuďom alternatívu k individuálnej doprave a prispieť tak k väčšej ekológii celej dopravy a tiež bezpečnosti. V autobuse totiž štandardne podľa zväzu cestuje okolo 30 ľudí a keby každý z nich použil osobné auto, vozidlá by zabrali 120 metrov v rámci prepravného pruhu. Pritom jeden autobus meria 12 metrov, čo je desatina z toho. "Počet vozidiel by sa mohol výrazne znížiť, čo by prispelo k bezpečnosti cestnej premávky a určite k zrýchleniu prepravy," informoval Pobeha na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.
Autobusová doprava pritom nechce podľa jeho slov súperiť so železničnou dopravou, hľadá skôr harmonizáciu týchto druhov prepravy. Cestujúci, ktorí ubúdajú v autobusoch, sa totiž skôr presúvajú do osobných áut, a nie na železnicu.
Prímestské autobusy v regiónoch
Na snímke zľava prezident Česmad Slovakia Ľubomír Honíšek, prezident ZAD Peter Pobeha (vľavo) a viceprezident Česmad Slovakia Peter Sádovský. Foto: TASR/Štefan PuškášMedziročný pokles je pritom podľa jeho slov rôzny. Napríklad na východe Slovenska či v okolí Bratislavy je nulový, čiže situácia je stabilizovaná. "Naopak vnímame regióny, kde je medziročný pokles na úrovni 4 a 5 %," vyčíslil Pobeha. To sa týka napríklad Žilinského alebo Trenčianskeho kraja.
Otočiť tento trend by mohla práve kampaň, ktorej intenzívnejšia časť bude prebiehať v júni. Väčšina autobusov dopravných spoločností, ktoré sú členmi zväzu, bude označená symbolmi kampane. V rámci akcie budú tiež obe združenia bližšie informovať ľudí o argumentoch, ktoré hovoria v prospech autobusovej dopravy. A teda, že je bezpečná, pohodlná, zelená, efektívna a dostupná.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
