Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. novembra 2005

Stred a východ Európy kupuje Škody



Značka Škoda si v 3. štvrťroku 2005 posilnila pozíciu lídra na trhu v strednej a vo východnej Európe (SVE).



Zdieľať
Jej Škoda Fabia bola podľa analýzy spoločnosti JATO Dynamics najpredávanejším autom v regióne v treťom kvartáli, za ňou nasledovala Dacia Logan a nová Škoda Octavia. Predaj Škody vzrástol v sledovanom období medziročne o 5,7 percenta a s podielom 15,7 percenta si posilnila pozíciu lídra na regionálnom trhu. Dobrý predaj nového Loganu a následné zvýšenie tržieb o 32,1 percenta oproti 3. štvrťroku 2004 pomohli Dacii udržať sa v druhej pozícii. Do rebríčka top 5 značiek v regióne sa v júli až septembri dostali ešte Renault, Volkswagen, ktorého predaj vzrástol o 13,7 percenta, a Opel. Hoci najpredávanejším modelom bola Škoda Fabia, najvyšší medziročný nárast na trhu zaznamenala Dacia Logan, nasledovaná Fabiou, Octaviou, Astrou a Renaultom Mégane. Podľa údajov JATO Dynamics predaj v regióne za prvých 9 mesiacov tohto roka klesol medziročne o 0,85 percenta na 725 776 predaných áut. Väčšina trhov v regióne však v 3. štvrťroku mohutnela, čo vyústilo do 6-percentného medziročného rastu predaja v regióne za júl až september. Slovenský trh bol jedným z tých, kde sa počet registrácií nových áut v 3. štvrťroku znížil, a to o 3,3 percenta, predaj za prvých 9 mesiacov roka zostal nezmenený. 

(TASR)


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Presnejšie o spotrebných úveroch
<< predchádzajúci článok
Textové verzus multimediálne