Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

27. novembra 2007

Symbolom infokampane o zavedení eura bude peňaženka



Symbolom informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku bude peňaženka a slogan "Euro do každej peňaženky". Informovali o tom splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát a zástupcovia ...



Zdieľať

BRATISLAVA 27. novembra (WEBNOVINY) - Symbolom informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku bude peňaženka a slogan "Euro do každej peňaženky". Informovali o tom splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát a zástupcovia reklamnej agentúry Creo Young & Rubicam na utorňajšej tlačovej konferencii, počas ktorej predstavili víťazný kreatívny koncept celej informačnej kampane.

"Pri príprave navrhovaného konceptu sme brali do úvahy odporúčania, aby mala kampaň informačný a vzdelávací charakter. Všeobecným prostriedkom vhodným na oslovenie čo najširšej verejnosti je spoločný prvok - niečo, čo pozná a používa každý," uviedol koncept Michal Ruttkay, generálny riaditeľ Creo Young & Rubicam. Cieľom informačnej kampane je zabezpečiť pre občanov dostatok informácií, ktoré súvisia so zavádzaním spoločnej meny na Slovensku. Ako ďalej informoval výkonný riaditeľ spomínanej reklamnej agentúry Peter Holík, na symbolickej peňaženke postupne odprezentujú situácie, v ktorých sa v reálnom živote ocitne každý obyvateľ Slovenska a ktorých sa v súvislosti so zavedením eura niekto aj obáva. "Kampaň stavia na zrozumiteľnosti posolstiev a výraznej zapamätateľnosti," dodáva P. Holík. Účinok kampane budú umocňovať aj štylizované postavičky, ktoré majú dodať informačnému konceptu ľudský rozmer. Tieto kreslené postavičky majú jednotlivým skupinám obyvateľstva podať potrebné informácie pre nich prijateľným spôsobom. Kampaň sa bude zameriavať osobitne na jednotlivé cieľové skupiny, ako sú napríklad deti, študenti, dôchodcovia a starší ľudia, národnostné menšiny, hendikepovaní občania, slabo vidiaci alebo nevidiaci občania, osamotení občania, mestá a obce, školy, nemocnice, väznice a pod.

Celá informačná kampaň bude prebiehať postupne v siedmich fázach. Každá fáza súvisí s udalosťami, ktoré Slovensko čakajú v období prechodu na spoločnú euro menu. Informačná kampaň začne svojou prvou fázou v januári 2008 a jej hlavná časť bude prebiehať prostredníctvom televízie, rozhlasu a jednotlivých diskusií a rozhovorov. Druhá fáza začne v júni resp. v júli budúceho roku po stanovení konverzného kurzu. Táto fáza bude zameraná na mediálnu časť kampane. Tretia fáza, ktorá bude trvať od konca júla do októbra 2008, bude zameraná na informovanie prostredníctvom materiálov pre citlivé skupiny ľudí. V tomto období sa pripravuje aj "Deň eura", ktorý by sa mal uskutočniť v horizonte 100 dní pred prijatím spoločnej euro meny. V rámci štvrtej fázy kampane dostane každá domácnosť na Slovensku informačnú brožúru o eure a takisto aj eurokalkulačku. V období od novembra do decembra budúceho roka dostanú občania prostredníctvom kampane informácie aj o tom, ako najefektívnejšie vymeniť slovenské koruny za eurá. V období duálneho obehu oboch mien, teda od 1. januára do 16. januára 2009, bude prebiehať šiesta fáza kampane s nosnou informáciou, ako majú občania postupovať v prípade, že si nestihnú vymeniť všetky slovenské koruny za eurá. Záverečná fáza kampane, ktorá sa začne po skončení spoločného obehu oboch mien, teda po 16. januári 2009, bude informovať občanov o možnostiach výmeny zvyšných korún za novú euro menu. V rámci tejto poslednej fázy budú aj naďalej pokračovať diskusie a rozhovory súvisiace s novu menou.

Ako ďalej na tlačovej konferencii informoval Igor Barát, jedným z prvých projektov v rámci informačnej kampane, bude začiatkom budúceho roka multimediálna výstava o eure, na príprave ktorej spolupracuje aj Európska komisia. Táto výstava bude prebiehať v Bratislave a neskôr aj v Košiciach. Účinnosť celej informačnej kampane bude vyhodnotená v úvode roka 2009 prostredníctvom prieskumu Štatistického úradu SR, v rámci ktorého budú občania hodnotiť, či sa k nim dostali informácie o eure v čase kampane. Podľa Igora Baráta, bude cieľ kampane splnený, ak na danú otázku odpovie kladne viac ako 85 % opýtaných, pričom očakáva vyššie číslo. Napríklad v Slovinsku dosiahlo toto číslo 91 %.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Požiadavky opozície sú morálne neakceptovateľné
<< predchádzajúci článok
Vypočúvanie svedkov vraždy pápayovcov pokračuje