Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

16. novembra 2007

Tínedžeri ovplyvňujú nákupy svojich rodičov



Slovenskí tínedžeri majú aj napriek obmedzeným príjmom špecifické nákupné správanie a výrazne ovplyvňujú výdavky domácností. Mladí ľudia sa intenzívne zaujímajú o novinky na trhu, majú ...



Zdieľať

BRATISLAVA 16. novembra (WEBNOVINY) - Slovenskí tínedžeri majú aj napriek obmedzeným príjmom špecifické nákupné správanie a výrazne ovplyvňujú výdavky domácností. Mladí ľudia sa intenzívne zaujímajú o novinky na trhu, majú pozitívny vzťah k značkám, pravidelne sledujú módu, hudbu a technológie. Vyplýva to z najnovšej štúdie spoločnosti GfK Slovakia pod názvom GfK Teenage Lifestyle Survey, ktorá je zameraná na životný štýl mladých ľudí na Slovensku.

Pre mladých vo veku od 12 do 19 rokov je najatraktívnejším tovarom módne oblečenie a obuv. Viac ako 41 percent opýtaných by si ho kúpilo, ak by malo k dispozícii 10-tisíc korún. Na druhom mieste s 35 percentami skončil mobilný telefón. Do najlákavejšej ponuky tovarov, kam by mladí investovali svoje peniaze, spadá aj športové oblečenie a obuv. Preferujú značku najmä pri výbere mobilného telefónu a spotrebnej elektroniky. Viac ako tretina dôveruje televíznej reklame, avšak najväčší a najvýznamnejší vplyv na konečné postoje tínedžerov majú priatelia (60 percent) a rodičia (59 percent). Prieskum GfK Teenage Lifestyle Survey sa uskutočnil v septembri 2007 na vzorke 1000 respondentov vo veku od 12 do 19 rokov. Monitoruje hodnoty mladých ľudí na Slovensku, ich životný štýl, kúpnu silu, trávenie voľného času, využívanie všetkých druhov médií, ich postoje k značkám a technológiám.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Výbor pre ľudské práva sa vyslovil za zrušenie trestu smrti
<< predchádzajúci článok
Ľuďom treba dať viac než len formálne slobody