Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. januára 2007

Trasa R3 sa meniť nebude, do Ružomberka povedie 4-prúdovka



Naplánovaná trasa rýchlostnej cesty R3 zo Šiah do Trstenej, ktorá by v úseku Zvolen - Dolný Kubín mala viesť okolo Kremnice a Martina, sa meniť nebude. Banskobystrický samosprávny kraj ...



Zdieľať

BANSKÁ BYSTRICA 14. januára (WEBNOVINY) - Naplánovaná trasa rýchlostnej cesty R3 zo Šiah do Trstenej, ktorá by v úseku Zvolen - Dolný Kubín mala viesť okolo Kremnice a Martina, sa meniť nebude. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) aj mesto Banská Bystrica preferovali zmenu trasy tak, aby išla cez Banskú Bystricu. Minister dopravy Ľubomír Vážny však bude presadzovať, aby sa medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom vybudovala štvorprúdová cesta prvej triedy prakticky s parametrami rýchlostnej cesty. "Do konca tohto roku sa začne stavba severného obchvatu Banskej Bystrice, je to cesta prvej triedy viac-menej v parametroch rýchlostnej cesty. Chcel by som, aby sa taký istý štvorpruh napojil a išiel cez Hiadeľské sedlo ako cesta prvej triedy. Mojím cieľom je zabezpečiť projektovú prípravu a v roku 2010 túto stavbu začať. Trasu R3 rušiť nebudeme, len bude financovaná niekedy neskôr," povedal Vážny.

Rýchlostná cesta R3 by mala byť súčasťou medzinárodnej spojnice Budapešti a Krakova. Poslanci BBSK na decembrovom zasadnutí podporili zmenu trasy z plánovaného variantu Zvolen - Šášovské Podhradie - Kremnica - Martin - Kraľovany - Dolný Kubín na variant Zvolen - Banská Bystrica - Slovenská Ľupča - Hiadeľská dolina - Korytnická dolina - Ružomberok - Dolný Kubín, s tunelom popod Hiadeľské sedlo. Požiadali tiež župana Milana Murgaša, aby na ministerstve dopravy požadoval aktualizáciu Nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v súlade s nimi presadzovaným variantom trasy R3 a následne inicioval na ministerstve výstavby a regionálneho rozvoja aktualizáciu Koncepcie územného rozvoja Slovenska. Súčasná záväzná koncepcia totiž podľa župných poslancov nezohľadňuje požiadavky BBSK na rovnomerný a vyvážený rozvoj regiónu. V Banskej Bystrici sa v súčasnosti končí rýchlostná cesta R1 z Trnavy do Banskej Bystrice, podľa platnej koncepcie to tak má zostať aj v budúcnosti. Zmena trasovania R3 je podľa župana Murgaša jednou z jeho priorít na tento rok.

Agentúra SITA k správe vydá zvukovú správu

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Riceová rokuje s Abdalláhom II. o novej stratégii pre Irak
<< predchádzajúci článok
Sarkozy sa rázne postavil proti vstupu Turecka do EÚ