|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 4.10.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má František
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. novembra 2011
TSS Grade sa odvolala voči rozsudku o železničnom tendri
Odporúčame: Krajský súd vyhovel v železničnom tendri TSS Grade Zrušenie železničného tendra označil súd za nezákonné Skanska tvrdí, že rozsudok v tendri ŽSR nie je spravodlivý Špeciálny prokurátor ...
Zdieľať
Odporúčame:
Krajský súd vyhovel v železničnom tendri TSS Grade
Zrušenie železničného tendra označil súd za nezákonné
Skanska tvrdí, že rozsudok v tendri ŽSR nie je spravodlivý
Špeciálny prokurátor nariadil opäť vyšetriť tender ŽSR BRATISLAVA/TRNAVA 11. novembra (WEBNOVINY) - Trnavská firma TSS Grade, a.s. sa odvolala proti rozhodnutiu Krajského súdu v Bratislave z 29. septembra v prípade železničného tendra. Spoločnosť tak chce zabrániť možnému predčasnému podpísaniu zmluvy medzi Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) a spoločnosťou Skanska SK, a.s. o modernizácii úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá. Súd vtedy zrušil ako nezákonné rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) z marca tohto roka, ktorý nariadil zrušenie tendra.
"K tomuto kroku donútili TSS Grade informácie a indície, ktoré naznačujú, že k podpisu zmluvy by malo prísť bez ohľadu na rozhodnutia súdov, ako aj výsledky vyšetrovania Úradu boja proti korupcii, ktorý preveruje konanie firmy Skanska v súvislosti s týmto tendrom. Jediným účelom odvolania je zabrániť konaniu v podobe predčasného podpísania zmluvy medzi ŽSR a Skanska, pokiaľ nebudú právoplatne ukončené všetky súdne konania týkajúce sa súťaže," zdôvodnila odvolanie hovorkyňa TSS Grade Michaela Kroková.
Trnavská firma sa odvolala po tom, čo sa Skanska a Železnice SR odvolali proti inému rozhodnutiu toho istého súdu z 28. septembra v rovnakom tendri. Súd týmto rozsudkom potvrdil nezákonnosť postupu ÚVO a ŽSR pri vyhodnocovaní ponúk v spomínanej železničnej súťaži na obnovu 12-kilometrového úseku pri Trenčíne.
Vzhľadom na podané odvolania oba rozhodnutia krajského súdu skončia na Najvyššom súde SR. Plánovaný začiatok modernizácie železničného úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu sa môže ešte viac oddialiť. Európske peniaze, z ktorých mal byť projekt financovaný, pravdepodobne pôjdu na modernizáciu iných železničných úsekov. Železnice už majú náhradné projekty zabezpečené. Nedávno začali tender na modernizáciu úseku Beluša - Púchov a pripravujú súťaž na druhú etapu obnovy trate Púchov - Žilina.
Železnice vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Skanska navrhla vykonanie prác za 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a TSS Grade za 245 mil. eur. Pôvodná predpokladaná cena prác bola vyše 296 mil. eur. Stavebné práce mali byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava a trvať mali tri roky a štyri mesiace. Ide o plánovanú tretiu etapu v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014.
Zrušenie železničného tendra označil súd za nezákonné
Skanska tvrdí, že rozsudok v tendri ŽSR nie je spravodlivý
Špeciálny prokurátor nariadil opäť vyšetriť tender ŽSR BRATISLAVA/TRNAVA 11. novembra (WEBNOVINY) - Trnavská firma TSS Grade, a.s. sa odvolala proti rozhodnutiu Krajského súdu v Bratislave z 29. septembra v prípade železničného tendra. Spoločnosť tak chce zabrániť možnému predčasnému podpísaniu zmluvy medzi Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) a spoločnosťou Skanska SK, a.s. o modernizácii úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá. Súd vtedy zrušil ako nezákonné rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) z marca tohto roka, ktorý nariadil zrušenie tendra.
"K tomuto kroku donútili TSS Grade informácie a indície, ktoré naznačujú, že k podpisu zmluvy by malo prísť bez ohľadu na rozhodnutia súdov, ako aj výsledky vyšetrovania Úradu boja proti korupcii, ktorý preveruje konanie firmy Skanska v súvislosti s týmto tendrom. Jediným účelom odvolania je zabrániť konaniu v podobe predčasného podpísania zmluvy medzi ŽSR a Skanska, pokiaľ nebudú právoplatne ukončené všetky súdne konania týkajúce sa súťaže," zdôvodnila odvolanie hovorkyňa TSS Grade Michaela Kroková.
Trnavská firma sa odvolala po tom, čo sa Skanska a Železnice SR odvolali proti inému rozhodnutiu toho istého súdu z 28. septembra v rovnakom tendri. Súd týmto rozsudkom potvrdil nezákonnosť postupu ÚVO a ŽSR pri vyhodnocovaní ponúk v spomínanej železničnej súťaži na obnovu 12-kilometrového úseku pri Trenčíne.
Vzhľadom na podané odvolania oba rozhodnutia krajského súdu skončia na Najvyššom súde SR. Plánovaný začiatok modernizácie železničného úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu sa môže ešte viac oddialiť. Európske peniaze, z ktorých mal byť projekt financovaný, pravdepodobne pôjdu na modernizáciu iných železničných úsekov. Železnice už majú náhradné projekty zabezpečené. Nedávno začali tender na modernizáciu úseku Beluša - Púchov a pripravujú súťaž na druhú etapu obnovy trate Púchov - Žilina.
Železnice vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Skanska navrhla vykonanie prác za 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a TSS Grade za 245 mil. eur. Pôvodná predpokladaná cena prác bola vyše 296 mil. eur. Stavebné práce mali byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava a trvať mali tri roky a štyri mesiace. Ide o plánovanú tretiu etapu v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014.