Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia

24hod.sk    Šport

26. januára 2009

Víkendový cestovateľský horor sestier Velďákových

Na silnú víchricu na juhozápade Francúzska, pri ktorej vietor dosahoval rýchlosť až 180 km/h a viac ako milión ľudí ostalo bez elektriny, doplatili aj sestry Dana a Jana Velďákové. ...

Zdieľať
BORDEAUX / KOŠICE 26. januára (WEBNOVINY) - Na silnú víchricu na juhozápade Francúzska, pri ktorej vietor dosahoval rýchlosť až 180 km/h a viac ako milión ľudí ostalo bez elektriny, doplatili aj sestry Dana a Jana Velďákové. Košické atlétky sa chceli v nedeľu v Bordeaux na medzinárodnom halovom mítingu pokúsiť o splnenie limitov na marcový európsky šampionát. Organizátori však preteky v sobotu podvečer zrušili. Víchrica totiž poškodila aj halu a pustiť do nej viac ako 4000 ľudí, ktorí si už vopred kúpili lístky, by bol obrovský hazard a nezodpovednosť.

Mnohí atléti - vrátane sestier Velďákových - už boli v čase zrušenia mítingu na ceste do dejiska podujatia. "Do Paríža na letisko Charlesa de Gaulla sme prišli v poriadku a včas a bez problémov sme stíhali aj let do Bordeaux," opisovala svoj nezvyčajný cestovateľský zážitok Jana Velďáková. "Lenže na tabuli svietilo, že ho zrušili. V Air France sme sa dozvedeli, že je to pre zlé počasie a sľúbili nám náhradnú dopravu vlakom. Aj tú však po dvoch hodinách čakania zrušili. Ponúkli nám let o 16.00, ale dostali sme sa už len na čakačku na posledný plánovaný let do Bordeaux o 18.25. Takže padla aj posledná možnosť."

Sestry Velďákové to však nevzdali a zistili, že do Bordeaux letí lietadlo ešte o 19.30 h, ale z letiska Orly. Podarilo sa im zmeniť letenku a po necelej hodinke cesty cez Paríž, keď sa na Orly chystali vystúpiť z autobusu, zazvonil mobil ich trénera Radoslava Dubovského. Volal mu manažér, že míting v Bordeaux práve zrušili.

"Okamžite sme začali zisťovať, ako sa čo najjednoduchšie a čo najskôr dostať domov. Posledný let do Prahy bol o 20.45 h, ale opäť z letiska Charlesa de Gaulla. Tentoraz nám trvala cesta cez Paríž takmer poldruha hodiny, ale napokon sme aj s pomocou milej pani naše letenky prebukovali a let do Prahy sme stihli. Lenže do Košíc sme mali lietadlo až v nedeľu o 17.15, preto sme museli prespať v Prahe. Veľmi nám pomohol český žrdkár Štěpán Janáček, ktorý s nami v Paríži všetko pretrpel. Zažili sme zvláštny, veľmi dlhý deň. V sobotu sme mali budíček ráno o 3.15, do postele sme sa dostali až v noci na nedeľu o 0.45. Boli sme na nohách spolu 21 a pol hodiny. Ale asi to takto malo byť," skonštatovala Jana Velďáková.

Košické dvojičky strávili nedeľu v Prahe a aj si zatrénovali. "Štěpán Janáček nám vybavil vstup do haly Olympu, takže namiesto pretekov v Bordeaux sme napokon len ľahko trénovali," doplnila finalistka súťaže diaľkarok na MS 2007 v Osake. Tohtoročná halová premiéra sestier Velďákových sa tak odložila o viac ako týždeň. Diaľkarka Jana by mala štartovať 3. februára na mítingu v Malmö, trojskokanka Dana mala po Bordeaux naplánovaný ďalší štart až 10. februára vo francúzskom Lievine. Preto na preklenutie pauzy zvažuje účasť na medzinárodnom mítingu Elán 5. februára v Bratislave.
SITA

Tlač    Pošli

nasledujúci článok >>
Štochl medzi brankármi tretí v úspešnosti zákrokov