Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

07. januára 2010

Vláda podľa SDKÚ nezvládla projekt zavedenia mýta



Mýto podľa SDKÚ-DS ukazuje, že Ficova vláda vie len kradnúť. Ako na štvrtkovej tlačovej konferencii uviedol Ivan Mikloš, projekt zavedenia diaľničného mýta bol jediným významným projektom, ...



Zdieľať
BRATISLAVA 7. januára (WEBNOVINY) - Mýto podľa SDKÚ-DS ukazuje, že Ficova vláda vie len kradnúť. Ako na štvrtkovej tlačovej konferencii uviedol Ivan Mikloš, projekt zavedenia diaľničného mýta bol jediným významným projektom, ktorý začal a bol aj odštartovaný za Ficovej vlády. Avšak podľa neho ani tento jediný projekt nedokázala vláda úspešne zrealizovať.


Výber mýta bol zavedený 1. januára tohto roku pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke viac ako 2 tis. kilometrov. Koncesná zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov.

Spoločnosť SkyToll, a.s., podpísala 13. januára 2009 s Národnou diaľničnou spoločnosťou zmluvu, ktorá ju zaväzuje vybudovať a prevádzkovať komplexnú službu elektronického výberu mýta v SR. SkyToll založili členovia konzorcia Ibertax - SanToll, víťaza tendra na komplexnú službu elektronického výberu mýta. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Za spoločnosťou SanToll stojí francúzska firma Sanef, 10-percentný podiel vo firme Ibertax drží J&T Finance Group.

Systém elektronického výberu mýta, platný od 1. januára, komplikuje situáciu dopravcov na hraniciach. S mýtnym systémom je nespokojná aj Únia autodopravcov Slovenska. Vyčíta mu najmä nepripravenosť. Podľa Rudolfa Páleša z Únie autodopravcov je mýtny systém spravodlivý len vtedy, keď funguje. "Mýtny systém vyhral najdrahší dodávateľ, tak sme očakávali, že bude fungovať ako v okolitých krajinách. Bohužiaľ to tak nie je," uviedol v utorok na tlačovej besede Páleš. Ako ďalej pokračoval, dopravcovia nevedia, kedy jazdia po spoplatnenom úseku, úseky nie sú označené a sprístupnený kalkulátor mýta je podľa neho úplná katastrofa. Dopravcom taktiež vadí nemožnosť platby palivovými kartami, hoci sú podľa Páleša uvedené ako jedná z možností platby. Problémy sú podľa neho i s dodávkou palubných jednotiek, ktorým zároveň vyčítal kazovosť.

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) ako správca mýtneho systému podľa zverejnených informácií očakáva, že príjmy z výberu mýta v roku 2010 dosiahnu 165 mil. eur. Príjmy majú tvoriť v tomto roku na diaľniciach okolo 67 mil. eur, na rýchlocestách 25 mil. eur a na cestách prvej triedy 73 mil. eur.

SITA

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Podľa polície sa kolóny na hraniciach skracujú (7. 1. 2010)
 SOPK: Mýto je novým zdanením podnikateľov (7. 1. 2010)
 SkyToll: Normalizácia na hraniciach až vo februári (7. 1. 2010)



nasledujúci článok >>
Podľa Mikloša je ponuka SaS na koalíciu neseriózna
<< predchádzajúci článok
Posádku lietadla informovali o výbušnine na palube