Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

03. decembra 2009

Volkswagen po dlhom čase predstavuje pick-up



Jednoduchý a účelný dizajn novinky vychádza z minuloročného konceptu. Najprv sa hovorilo o názve Robust, no sériová verzia pick-upu sa nakoniec bude volať Amarok. Zo začiatku predaja bude k ...



Zdieľať
BRATISLAVA 3. decembra (WEBNOVINY) - Jednoduchý a účelný dizajn novinky vychádza z minuloročného konceptu. Najprv sa hovorilo o názve Robust, no sériová verzia pick-upu sa nakoniec bude volať Amarok. Zo začiatku predaja bude k dispozícii iba štvordverový „double cab“ a v prvej polovici roka 2011 by mal pribudnúť aj „single-cab“ s kratšou kabínou a dvomi dverami.


Nový pick-up s dĺžkou 5,25 metra má korbu vo výške 525 mm. Je dlhá 1555 mm a široká 1620 mm. S rozlohou 2,52 m2 tak unesie až 1,15 tony. Amarok je schopný ťahať príves až do hmotnosti 2,8 tony a zdolať 45 stupňové stúpanie.

Na pohon budú zatiaľ k dispozícii dva vznetové štvorvalce s objemom 2 litre. Ten základný dosahuje výkon 90 kW (122 k) a krútiaci moment 340 Nm. Silnejší s dvojitým preplňovaním sa môže pochváliť výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom rovných 400 Nm. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu slabšieho motora 7,6 litra nafty na 100 km. Silnejší agregát si vypýta o 0,2 litra na 100 km viac.



Zákazníci si budú môcť vyberať medzi tromi typmi pohonu. Základom bude verzia s poháňanou iba zadnou nápravou. V ponuke bude tiež permanentná „štvorkolka“ a verzia s pripojiteľným pohonom prednej nápravy. Amarok dostane medzinápravový diferenciál Torsen, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. U každej verzie bude za príplatok uzávierka zadného diferenciálu.

Volkswagen Amarok sa bude predávať v troch stupňoch výbavy. Základná „pracovná“ verzia nebude mať ani centrálne uzamykanie a ani elektrické ovládanie okien, či zrkadiel. Bude mať nelakované nárazníky, spätné zrkadlá a kľučky dverí. Jazdiť bude na 16-palcových oceľových kolesách.



Vyšší stupeň výbavy Trendline bude mať spomínané exteriérové prvky lakované vo farbe karosérie, a okrem iného nebude chýbať ani poloautomatická klimatizácia Climatic, tempomat, hmlovky, či rádio s CD prehrávačom. Štandardom budú tiež 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Najvyššia výbava Highline bude mať už aj chrómované doplnky exteriéru, automatickú klimatizáciu Climatronic, lepšiu audio aparatúru a 17-palcové zliatinové disky kolies.

Volkswagen Amarok sa bude vyrábať v argentínskom Buenos Aires. Predaj odštartuje už začiatkom budúceho roka, no iba v Južnej Amerike. Do Európy sa tento model dostane až v druhej polovici roka 2010.

Ondrej Rabatin

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
S internetom sa pracuje už aj v škôlkach
<< predchádzajúci článok
Predaj áut v Európe sa v novembri výrazne zvýšil