Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

23. novembra 2015

Aliexpress je z pohľadu internetových platieb najpoužívanejší e-shop



Väčšina ľudí počas roka alebo pred Vianocami nevyužíva na nákup slovenské e-shopy, ale zahraničné. Ukázala to analýza 750.000 platieb kartou uskutočnených za posledný rok ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 23. novembra (TASR) - Väčšina ľudí počas roka alebo pred Vianocami nevyužíva na nákup slovenské e-shopy, ale zahraničné. Ukázala to analýza 750.000 platieb kartou uskutočnených za posledný rok na internete prostredníctvom slovenskej internetovej banky mBank.


Tretinu platieb kartou na internete tvoria platobné portály ako PayPal či GoPay. Nasledujú stránky spojené so zábavou a tipovaním, kam mierilo 26 % všetkých platieb. V tejto oblasti je lídrom slovenský Tipos, nasledovaný B365, Tipsportom a Fortunou. Z celkového objemu internetových transakcií smerovala do elektronických obchodov takmer štvrtina (24 %) platieb.

Prekvapením bolo najmä zistenie, že čínsky Aliexpress je z pohľadu internetových platieb najpoužívanejším e-shopom u slovenských zákazníkov. Prvé priečky pomyselného rebríčka obsadzuje aj americký Amazon. Slováci sa tak očividne neboja nakupovať v zahraničí a neprekáža im ani spravidla dlhšia doba dodania tovaru.

Analýza platieb tiež ukázala, že klienti mBank za rok minú podobnú sumu na zľavových portáloch ako za cestovanie. Zľavové portály sú pri tom obľúbeným zdrojom vianočných darčekov. Obraty na Zlavadna.sk a Zlavomat.sk v decembri stúpajú až na dvojnásobok ročného priemeru. Platby za cestovanie tvorili 10 % celkového objemu, pričom v tejto kategórii Student Agency či Ryanair preskočili Železničnú spoločnosť Slovensko.

Čísla mBank zároveň vyvracajú obchodnícky pojem "slabý január", keďže práve ten je najsilnejším mesiacom v roku. Ľudia počas neho minú dokonca o 15 % viac prostriedkov ako v decembri, čo zrejme súvisí s novoročnými výpredajmi. Najslabšími mesiacmi sú júl a september, keď nastáva 12-% pokles internetových platieb kartou voči celoročnému priemeru.

mBank je internetovou bankou pôsobiacou na Slovensku ako organizačná zložka mBank S.A., ktorá je členom skupiny Commerzbank.

TASR informoval Tomáš Palovský, hovorca mBank.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Francúzsko bude po útokoch prísnejšie regulovať predplatené karty
<< predchádzajúci článok
PRIESKUM: Vo vlastný úspech najviac veria ľudia vo veku 40 až 48 rokov