Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

09. júla 2008

Auparku v Košiciach padne za obeť okolo 150 stromov



Aj mňa zotnú, Aj mňa zrežú, takýmito plagátikmi dnes označovali stromy skupiny Košičanov nespokojných s výstavbou Auparku na košickom Námestí osloboditeľov. Stromy padnú za obeť výstavbe Auparku. Aj ...+VIDEO



Zdieľať
KOŠICE 9. júla (WEBNOVINY) - Aj mňa zotnú, Aj mňa zrežú, takýmito plagátikmi dnes označovali stromy skupiny Košičanov nespokojných s výstavbou Auparku na košickom Námestí osloboditeľov. Stromy padnú za obeť výstavbe Auparku. Aj si vymysleli vtipný „podpis“ (au)PARK. „Podľa našich informácií by na námestí a Štúrovej ulici mali v súvislosti s Auparkom vyrúbať okolo stopäťdesiat stromov. Je to škoda. Podľa nášho názoru Aupark vôbec nepatrí do stredu mesta. Investor ho mohol postaviť inde,“ povedal jeden z účastníkov protestu Karol Labaš. Ako uviedol, aj týmto spôsobom chcú upozorniť širokú verejnosť na negatívne dopady tejto stavby. Mnohí Košičania sú proti výstavbe Auparku na Námestí osloboditeľov, ktorú schválilo mestské zastupiteľstvo. Podľa ich názoru stavať takýto objekt na hranici s historickou časťou tu mesto nemalo dovoliť. Podľa názoru niektorých, je už všetko rozhodnuté a nemožno to zvrátiť. Ako však uviedol Ladislav Rovinský zo spolku na podporu skrášľovania Košíc, ešte nič nie je definitívne uzavreté. „Investor ešte nemá vo vlastníctve všetky pozemky, ktoré potrebuje. To môže zohrať rozhodujúcu rolu, lebo stavebné povolenie by sa malo vydať iba vtedy, ak sú všetky pozemky vlastnícky vysporiadané.




Istú časť pozemkov, ktoré investor potrebuje na výstavbu, ešte stále vlastní mesto a zdá sa, že to chce využiť ako páku voči investorovi pri rozhodovaní, aký variant riešenia dopravy v tomto významnom dopravnom koridore v centre mesta sa bude realizovať. Investor už súhlasil, že bude na svoje náklady realizovať bezkolízny variant v plnej výške za približne 270 miliónov korún, hoci predtým hovoril len o poskytnutí čiastky na riešenie dopravy v objeme 100 miliónov korún. Mesto teraz tlačí na investora, aby sa realizoval podzemný variant vedenia dopravy, ktorý považuje za optimálny, pritom je však najnákladnejší a jeho realizácia by stála okolo 800 miliónov korún, ak nie viac. Rokovania medzi mestom a investorom Auparku trvajú už štyri roky. Investora však už tlačí čas a chce začať stavať už tento rok. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Cena ropy sa prepadla o viac než 5 USD, zlato tiež oslabilo
<< predchádzajúci článok
Za konope hrozí až desať rokov za mrežami