Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

29. novembra 2005

Auto pre jazdcov



7 x 24 hodín sme testovali Subaru Legacy 3,0 H6



Zdieľať
Začnime naším prvým dojmom - už po pár kilometroch si dovolíme tvrdiť, že každému vodičovi Subaru s kvapkou benzínu v krvi určite nebude chýbať povestná radosť z jazdy. Zaujímavosťou veľkej športovej japonskej limuzíny je najmä jej dokonalá technika - okrem permanentného pohonu 4x4, prináša aj bezrámovú konštrukciu bočných okien a jedinečný motor typu boxer (s valcami proti sebe).
Predbehlo konkurenciu
Klasická limuzína pôsobí aj v pokoji vyslovene dynamicky. Jej dynamiku azda najviac podčiarkuje dvojica výfukov, vytŕčajúca spod zadného nárazníka a 17“ veľké hliníkové disky kolies. Nízke športové Subaru Legacy predbehlo svojím dizajnom predných reflektorov a bočnými smerovkami zabudovanými v spätných zrkadlách konkurenciu o pár rokov. Aj nový Passat používa rovnaké prvky, ale prišiel na trh o zopár mesiacov neskôr. Kombináciu okrúhleho hlavného svetlometu a pozdĺžnych diaľkových reflektorov teda prinieslo Subaru ako prvé.

Jazdecky aktívna limuzína
Subaru je mimoriadne jazdecky aktívna limuzína, dokonale reagujúca na pokyny svojho šoféra. Sadáte si do nízkych športových sedačiek a do rúk s láskou beriete športový trojramenný volant značky Momo. Dokáže perfektne prenášať všetky informácie        z vozovky do rúk svojho pilota. Výborné jazdné vlastnosti sú tvorené najmä nízkym ťažiskom, ktoré je výsledkom plochej konštrukcie šesťvalcového motora typu boxer, spolu s ostatnými prvkami aktívneho pohonu všetkých kolies. Subaru Legacy vám určite ponúkne jazdné vlastnosti, ktoré potešia jazdcov aktívnych a športovo zameraných.


Šesťvalec boxer
Motor so zdvihovým objemom tri litre má pútavý zvuk a impozantný výkon - 245 k/185 kW. Maximálna rýchlosť vozidla je vďaka nemu až 237 km/h a zrýchlenie z 0 - 100 km/h zvláda jeden a pol tony ťažká limuzína za 8,2 s. Prenos na všetky štyri kolesá zaručuje päťstupňová automatická prevodovka. Táto, samozrejme, umožňuje aj radenie prevodových stupňov manuálne. Funguje bez akéhokoľvek trhania a radí pomerne rýchlo. Auto je technicky také dokonalé, že keby sme mu chceli niečo vytknúť, tak jedinou chybičkou krásy by bola len vyššia spotreba - nám vyšla takmer na 13 l/100 km.

Orientácia na vodiča
Interiér Subaru je vyslovene orientovaný na vodiča, čo len podčiarkuje filozofiu jazdecky aktívnej limuzíny. Kožené sedačky sú uložené nízko a majú výborné bočné vedenie. Ideálnu polohu si poľahky nastavíte pomocou komfortných ovládačov elektromotorčekov. Volant sa drží veľmi príjemne a manipuluje sa s ním úžasne citlivo. Nesie aj veľmi praktické diaľkové ovládanie rádia a na pravom boku má ovládanie tempomatu. Zaujalo nás aj podsvietenie prístrojov - štartovací rituál začínajú červeno žiariace ručičky, ktoré sa rýchlo pretočia až na doraz (ako na športových motocykloch) a až potom sa rozsvietia biele číslice. Celkom praktický je batožinový priestor limuzíny - s objemom 433 litrov. Veľmi pohodlne sa sedí aj vzadu, len nesmiete byť príliš vysoký - inak sa nevyhnete dotyku so stropom vozidla.


Bezpečnostná výbava
Subaru ťaží v oblasti aktívnej bezpečnosti najmä zo svojho pohonu 4x4 a výborných jazdných vlastností. Výbavu so systémami ESP, ABS a šesticou airbagov môžeme tiež len pochváliť. Rovnako aj systém ISOFIX, určený na uchytenie dvoch detských sedačiek, je samozrejmosťou.

Auto pre fajnšmekrov
Za Subaru Legacy s motorom 3,0 H6 zaplatíte nie práve málo -1 593 500 korún. Pri tejto exkluzívnej japonskej značke však získavate aj neopakovateľnú exkluzivitu, kompletnú sériovú výbavu  a výborné jazdné vlastnosti. Subaru si podľa nás kupujú najmä individualisti so slušnými príjmami, ktorých taká maličkosť, akou je vyššia spotreba, proste nevzrušuje.
Adrian Toman


   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Auto roka 2006 (29. 11. 2005)
 Volkswagen vyrobil 24-miliónty Golf (29. 11. 2005)



nasledujúci článok >>
Auto roka 2006
<< predchádzajúci článok
VyVolení: Koniec opijášom!