Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

22. novembra 2005

Volvo, ako ho nepoznáme



Na veľtrhu SEMA Show 2005 v Las Vegas, USA, mali výstavnú premiéru dve atraktívne štúdie Volvo.



Zdieľať
Kým kombi XC70 AT vzniklo v kooperácii s renomovanou úpravárskou firmou, roadster T6 je výsledkom súkromnej iniciatívy nadšeného fanúšika švédskej značky.

Nekompromisný offroad
Volvo XC70 AT (AT = All Terrain) je štúdiou nekompromisného vysokovýkonného terénneho automobilu, vytvoreného na báze sériového modelu. Štúdia vznikla v kooperácii s americkou úpravárskou spoločnosťou ipd, ktorá dodáva špeciálne diely na zvyšovanie výkonu a úpravy automobilov Volvo. Pod kapotou má Volvo XC70 AT prepĺňaný benzínový päťvalec s objemom 2,5 litra zo športovej verzie V70R. Modifikáciami sa výkon motora zvýšil zo sériových 221 kW (300 k) na 300 kW (408 k). Krútiaci moment motora sa prenáša na všetky štyri kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku z modelu XC90 V8. Spolu so špeciálnou súpravou na zvýšenú montáž karosérie môže XC 70 AT v prípade potreby svetlú výšku zvýšiť až o 20 cm oproti sériovému modelu. Vybavenie štúdie dopĺňa strešný nosič s piatimi prídavnými diaľkovými reflektormi PIAA 520 a párom hľadáčikov otočených smerom dozadu. Na nosiči je upevnené špeciálne príslušenstvo na jazdu a opravy mimo komunikácií - kanister s palivom, špeciálny terénny zdvihák Hi-Lift, rezervné koleso a elektrický generátor s výkonom 1000 W. Interiér kombi je čalúnený neoprénom a doplnený hliníkovými dekoračnými panelmi.


Volvo Hot Rod
Typicky americkým typom športového automobilu je tzv. Hot Rod - v upravenej karosérii historického automobilu z obdobia 30.-50. rokov dvadsiateho storočia sa ukrýva výkonný motor a primerane upravený podvozok. Volvo T6 Roadster vznikol pod záštitou Volvo Cars of North America (VCNA), jeho autorom je Leif Tufvesson.
Roadster T6 má rúrkový priestorový rám, ktorý v zadnej časti nesie predný pomocný rám z limuzíny Volvo S80. V tomto ráme je priečne uložený radový šesťvalec 2,9 litra, prepĺňaný dvoma turbokompresormi. Motor               s výkonom cca 221 kW (300 k) poháňa zadné kolesá prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky Geartronic. K dobrému chladeniu prepĺňaného šesťvalca v tesnom motorovom priestore prispieva automaticky ovládané veko, ktoré sa samočinne otvorí, ak teplota prekročí preddefinovanú hodnotu. Brzdová sústava je zabezpečená systémom ABS. Hliníkové disky kolies majú rozmer 8,5 x 20 palcov vpredu         a 10 x 22 palcov vzadu. Karoséria je vyrobená   z hliníkového plechu, väčšinou s hrúbkou 1,5 mm, vďaka čomu pohotovostná hmotnosť dvojsedadlového špeciálu neprekračuje 1 100 kg. Združený prístroj, umiestnený v strede karbónového prístrojového panelu, pochádza zo sériovej limuzíny Volvo. Sympatickým retro-prvkom je trojramenný volant, doplnený chrómovaným prstencom zvukovej signalizácie, pripomínajúci obdobie motorizmu pred 50 rokmi.   


 
Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zneužité malé Vietnamky
<< predchádzajúci článok
Manažérsky sen