Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

19. októbra 2013

Bratislava láka turistov vo viedenskom metre na tigre aj Most SNP



Turistov do hlavného mesta Slovenska láka Bratislava už vyše dva týždne aj vo viedenskom metre. V podzemí nájdu mladí Viedenčania brožúru, ktorá ponúka ...



Zdieľať
Most SNP Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 19. októbra (TASR) – Turistov do hlavného mesta Slovenska láka Bratislava už vyše dva týždne aj vo viedenskom metre. V podzemí nájdu mladí Viedenčania brožúru, ktorá ponúka 48-hodinový zážitok u ich východnejšieho suseda. Nepozýva však na Hrad či do Dómu sv. Martina. Atrakciou sa stalo petržalské sídlisko, Most SNP, Meštiansky pivovar i tigria farma v Kostolnej pri Dunaji.


Projekt "48 hours in Bratislava", ktorý začiatkom októbra spustila bratislavská organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB), má osloviť novú cieľovú skupinu. Takú, ktorá si nepríde iba raz pozrieť známe pamiatky historického centra, ale má potenciál opakovane prichádzať za autentickou mestskou kultúrou. Do metra vo Viedni sa tak začiatkom mesiaca rozdistribuovalo 8000 kusov magazínu, ktorý na 40 stranách ponúka náhľad na Bratislavu, jej kultúru a mladého ducha. Kampaň je zameraná na generáciu ľudí od 25 do 35 rokov.

"Výlet do Bratislavy nezmení tvoj život, ale určite naň nikdy nezabudneš,"
píše sa v brožúre. V Bratislave magazín ukazuje kultový Most SNP, Hotel Kyjev, televízny vysielač Kamzík i budovu Slovenského rozhlasu, ktorá je konštrukčne obrátenou pyramídou. Prívlastok Bratislavy ako ihriska sovietskej architektúry je zaslúžená, uvádza ďalej brožúra. Magazín hovorí aj o fotografovi Šymonovi Klimanovi, ktorého portréty partizánov zdobia podporné piliere Mosta SNP či o občianskom združení Aliancia Stará tržnica, ktorá si v súčasnosti prenajíma budovu tržnice na Námestí SNP a chce do nej vrátiť trhy. Brožúra tiež pozýva nie do prvých reštaurácií, ktoré má turista po ceste, ale ukazuje skryté prevádzky v suterénoch a bočných uličkách.

Či brožúra už ovplyvnila návštevnosť Bratislavy, BTB ešte presne nevie, konkrétne výsledky za október bude mať až na konci mesiaca. "Z vyjadrení cestovných kancelárií a sprievodcov je však návštevnosť Bratislavy na október dosť vysoká," povedala pre TASR Soňa Svoreňová z mestskej organizácie.

Do Bratislavy zavítalo podľa štatistík mesta za prvú polovicu tohto roka takmer 437.900 domácich a zahraničných turistov, čo je asi o 19 percent viac ako vlani. Najvyšší nárast návštevníkov mesto zaznamenalo z Ukrajiny, o Bratislavu mali, naopak, menší záujem napríklad Francúzi či Poliaci. Do hlavného mesta však chodí zo zahraničia tradične najviac Čechov a Nemcov.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Na zdravie kostí žien po menopauze je zameraný Svetový deň osteoporózy
<< predchádzajúci článok
Biskupi východných cirkví hovorili o evanjelizácii kultúry