Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

06. decembra 2013

Bratislava sa chce prezentovať aj cez rímskych cisárov



Bratislava by sa mala po novom medzi turistami prezentovať aj cez rímskych cisárov či Dunajskú vínnu cestu. Chce sa totiž pripojiť k dvom rozbehnutým projektom ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 6. decembra (TASR) – Bratislava by sa mala po novom medzi turistami prezentovať aj cez rímskych cisárov či Dunajskú vínnu cestu. Chce sa totiž pripojiť k dvom rozbehnutým projektom nadnárodnej organizácie Danube Competence Center (DCC), ktorá podporuje rozvoj turizmu v regiónoch na Dunaji. "Bratislava si dosiaľ nevytvorila žiadnu jedinečnosť, cez ktorú by sa chcela prezentovať a v marketingu platí jediná poučka – byť odlíšiteľný a zaujať pozornosť," povedal pre TASR predseda predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB) František Stano.


Po septembrovom festivale Donaufest sa tak hlavné mesto Slovenska opäť chystá zapojiť do dvoch projektov spojených s podunajským regiónom - Cesta rímskych cisárov a Dunajská vínna cesta. Tie už dnes bežia na strednom a dolnom toku Dunaja. Stano vysvetľuje, že napríklad rímske línie je v súčasnosti jedna z najatraktívnejších tém, ktoré dnes zaujímajú kultúrno-poznávací turizmus.

"Bratislava má z pohľadu rímskej tematiky veľké poklady, ktoré vôbec nevieme využiť. Do kultúrneho dedičstva UNESCO sa má zapísať napríklad Gerulata v Rusovciach a keby sa to podarilo, čo budeme vedieť v priebehu budúceho pol roka, bol by to pre nás veľký impulz, aby sme túto tému uchopili," vysvetlil. Stano spomína aj veľké možnosti, ktoré otvárajú napríklad náleziská v areáli Bratislavského hradu.

Propagovanie jedného miesta v rámci globálneho trhu podľa Stana nie je vôbec jednoduché a môcť sa teda pridať do rozbehnutého produktu je tak oveľa efektívnejšie. "Každá téma má svoju komunitu. Možno okrem turistov, ktorí prídu cielene, vyberú si mesto, štát, región a potom hľadajú, čo by tam asi navštívili, sú aj takí, ktorí idú za istou témou. A je jedno, kde je, v akom mieste," podotýka Stano.

Internetová komunita, ktorá sa dnes zaujíma o rímske dedičstvo a rímske pamiatky, je podľa Stana asi 100-tisícová. "Toľko ich diskutuje na internete a je ochotných ísť kdekoľvek, kde zistia, že je niečo nové. Nie je jednoduché pre jednu malú destináciu, ako je Bratislava, dať celému svetu vedieť, že aj my tu niečo máme," odôvodnil snahu organizácie o pripojenie sa k projektu. Buď bude teraz Bratislava podľa Stana čakať na to, kým budú dostupné európske fondy, alebo sa bude BTB snažiť pridať hneď, a to za vlastné prostriedky.

DCC je platforma na rozvoj podunajského turizmu, ktorá dnes združuje takmer 70 verejných, mimovládnych a podnikateľských subjektov zo všetkých podunajských krajín. Jej zástupcovia sa v uplynulých dňoch stretli v Bratislave na piatom valnom zhromaždení. Práve na ňom sa rozhodlo, že spomínané dva projekty sa budú ďalej rozvíjať.

Necelý rok funguje taktiež cestovateľský portál platformy www.danube.travel ako ťažiskový zdroj informácií pre turistov.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zápis do zoznamu UNESCO priniesol Levoči viac turistov
<< predchádzajúci článok
Accenture pomôže zákazníkom využiť prvky digitálneho sveta