Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. augusta 2012

Brusel chce motivovať mladých, aby si sadli za volant



Dopravné spoločnosti budú môcť s finančnou podporou Európskej únie vytvoriť predbežne okolo dvetisíc pracovných miest pre vodičov spomedzi mladých nezamestnaných do 29 rokov. Náklady ...



Zdieľať
mhd BRATISLAVA 20. augusta (WEBNOVINY) - Dopravné spoločnosti budú môcť s finančnou podporou Európskej únie vytvoriť predbežne okolo dvetisíc pracovných miest pre vodičov spomedzi mladých nezamestnaných do 29 rokov.


Náklady na získanie vodičského oprávnenia a preškolenie záujemcov o profesiu vodiča v trvaní 280 hodín budú hradené na 95 % z eurofondov a zvyšných 5 % zaplatia dopravcovia.

Pracovné miesta pre vodičov s podporou Európskej únie majú dopravné spoločnosti garantovať počas dvoch rokov. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia spolupracuje na príprave projektu s ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny.


ČESMAD má záujem o nezamestnaných

To by malo vyhlásiť výzvu o získanie finančného príspevku z Európskej únie pravdepodobne na jeseň tohto roku.

"Tento projekt sa týka všetkých dopravných spoločností, čiže nielen členov nášho združenia. Predpokladáme, že dopravná spoločnosť by si z radov nezamestnaných na úrade práce vybrala uchádzačov, ktorí by o toto zamestnanie mali záujem," povedal v pondelok na stretnutí s médiami nový prezident ČESMAD-u Ľubomír Honíšek.

Prostredníctvom úradov práce by sa podľa neho mladí nezamestnaní preškolili na funkciu vodičov. Mladí ľudia podľa skúseností dopravcov by o prácu vodiča aj mali záujem, ale odrádzajú ich viaceré problémy.

Napríklad získanie vodičského preukazu a základnej kvalifikácie na výkon tohto povolania stojí okolo 2 tis. až 2,2 tis. eur.


Peniaze za náročnosť a zodpovednosť

"Pre mladých ľudí a ešte na úrade práce je problémom tieto prostriedky dať dokopy. Vítame pomoc ministerstva práce a sociálnych vecí v tomto smere. Uvidíme, ako na túto výzvu zareagujú dopravné spoločnosti a záujemcovia," uviedol Honíšek.

Priemerný príjem vodičov je podľa neho vyšší ako vo viacerých iných profesiách. Záujemcom o prácu vodiča sťažujú rozhodovanie aj jej náročnosť a zodpovednosť, ktorú vyžadujú nielen dopravcovia, ale aj kontrolné orgány.

Dopravné spoločnosti, ktoré na zamestnanie mladých vodičov získajú peniaze z Európskej únie, budú musieť doplácať k ich priemernej mzde.

"Za minimálnu mzdu ľudia túto funkciu určite nebudú vykonávať. Projekt je nastavený zhruba tak, že pol roka by dopravná spoločnosť dostávala prostriedky na vytvorené pracovné miesto," dodal Honíšek.


Vodičský preukaz sa získava ťažko

Išlo by o mzdu na minimálnej úrovni a odvody, ale zvyšok do priemernej mzdy bude musieť zaplatiť dopravná spoločnosť.

Dopravcovia v súčasnosti pociťujú nedostatok vodičov, čo podľa nich súvisí aj s tým, že v minulosti bolo získanie vodičského oprávnenia oveľa jednoduchšie ako v súčasnosti.

Ďalším problémom je, že priemerný vek vodičov sa zvyšuje, odchádzajú na dôchodok a mladší ich nenahrádzajú, tak ako by bolo potrebné. Podľa jedného prieskumu podiel vodičov do 30 rokov dosahuje zhruba 9 % a vodičov nad 50 rokov je približne tretina.

ČESMAD navrhuje, aby držitelia osvedčení o odbornej spôsobilosti, ktoré získali z minulosti, mali uznanú desaťročnú prax a boli oslobodení od povinnosti od opätovného preskúšania.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Presunu Sedembolestnej na nedeľu bráni Vatikánska zmluva
<< predchádzajúci článok
Južná Kórea má historicky prvú kandidátku na prezidentku