Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. júna 2010

Diaľničiari musia zrušiť tender na žilinský úsek



Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) v tendri na výstavbu 4-kilometrového žilinského úseku diaľnice D3 Strážov - Brodno porušila pravidlá verejného ...



Zdieľať
dialnica Foto: SITA/Tomáš Benedikovič BRATISLAVA 10. júna (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) v tendri na výstavbu 4-kilometrového žilinského úseku diaľnice D3 Strážov - Brodno porušila pravidlá verejného obstarávania. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) to zistil počas kontroly postupu zadávania zákazky pred uzavretím zmluvy. O vykonanie kontroly požiadalo ministerstvo dopravy. Z tohto dôvodu musia diaľničiari verejnú súťaž zrušiť, čím sa plánovaná výstavba diaľnice okolo Žiliny oneskorí.


"Úrad kontrolou zistil porušenia zákona o verejnom obstarávaní, ktoré mohli mať zásadný vplyv na výsledok súťaže. Preto nariadil kontrolovanému, čiže Národnej diaľničnej spoločnosti predmetné verejné obstarávanie zrušiť do 30 dní odo dňa doručenia rozhodnutia," informovala vo štvrtok agentúru SITA hovorkyňa ÚVO Helena Fialová. Diaľničná spoločnosť podľa úradu nedostatočne vypracovala súťažné podklady, pričom medzi oznámením o vyhlásení tendra a súťažnými podkladmi nebol súlad.

Generálny riaditeľ NDS Igor Choma (Smer-SD) 20. mája vyslovil predpoklad, že napriek zdržaniu tendra práce na D3, ktoré by mali trvať štyri roky, by mali začať najneskôr do dvoch mesiacov. V tendri za predpokladanú cenu 269,38 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty predložila najnižšiu cenovú ponuku spoločnosť Skanska BS, a.s. (od apríla súčasť Skanska SK, a.s.), a to 163,4 mil. eur bez dane. Keďže podľa Chomu presvedčila NDS o opodstatnenosti svojej značne nižšej ceny oproti predpokladanej hodnote, očakávalo sa, že zákazku na D3 získa.

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska počas vyhodnocovania tendra na D3 kritizoval Skansku za predkladanie nízkych cien vo viacerých neuzavretých súťažiach, firma trvala na reálnosti svojej ponuky. Česká firma OHL ŽS Brno v spomínanom tendri navrhla 199,5 mil. eur, Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina spolu 218,4 mil. eur a Trnavská stavebná spoločnosť, a.s. 268,35 mil. eur bez dane.

Stavba žilinského úseku D3 by mala byť spolufinancovaná z Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava, štátneho rozpočtu a iných zdrojov. Diaľničná spoločnosť pôvodne predpokladala, že výstavba diaľnice začne v októbri 2009, neskôr plán zmenila na marec tohto roka. Stavba mala byť ukončená pôvodne v marci 2012, najnovšie mala byť hotová vo februári 2014. Náklady na stavbu diaľnice podľa štátnej expertízy predstavovali 280,79 mil. eur bez dane v cenovej úrovni roka 2008.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Aliancia Fair-play chce ospravedlnenie od premiéra
<< predchádzajúci článok
Termín uzavretia 1. balíka PPP sa opäť presúva