Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

08. mája 2013

Ferrari chce nižšie tržby, ale vyšší zisk



Boss legendárnej značky Ferrari Luca di Montezemolo oznámil, že firma plánuje predať menej áut ako vlani, ale pritom zvýšiť zisk. Montezemolo chce ešte totiž viac zvýšiť exkluzivitu značky. „Keď si kúpite Ferrari, ...



Zdieľať
ferrari f12 berlinetta Boss legendárnej značky Ferrari Luca di Montezemolo oznámil, že firma plánuje predať menej áut ako vlani, ale pritom zvýšiť zisk. Montezemolo chce ešte totiž viac zvýšiť exkluzivitu značky.


„Keď si kúpite Ferrari, kúpite si sen. A zákazník musí mať istotu, že jeho sen budeme chrániť," povedal di Montezemolo a dodal, že firma zodpovedajúcim spôsobom spomalí výrobné tempo.

„Náš rast v posledných rokoch ovplyvňovali najmä rozvíjajúce sa trhy. Naším cieľom však je zamerať sa na exkluzivitu. Budeme vyrábať menej a obmedzíme tok áut na trh. Tak ochránime aj trh s ojazdenými autami.“

Vlani Ferrari predalo 7318 vozidiel a Montezemolo chce tento počet stlačiť v tomto roku pod sedemtisícovú hranicu.
Šéf Ferrari zároveň vylúčil rozširovania portfólia do nových segmentov ako sú SUV a štvordverové či malé vozidlá.

„Takýmto zákazníkom hovorím, aby sa poohliadli po Maserati,“ odsekol Montezemolo a zaklincoval svoje vyhlásenie nekompromisným tvrdením, že Ferrari sa nesmie odchýliť od hlavných produktov.

Montezemolo ale zároveň povedal, že chce vybalansovať predaje medzi USA, Európu, stredným i ďalekým Východom a Čínou. V súčasnosti sa viac ako polovica obchodov zrealizuje v Európe a na strednom Východe.

Montezemolo, ktorý šéfuje Ferrari od novembra 1991, odmietol úvahy o negatívnom vplyve hospodárskej krízy. V prvom kvartáli totiž Ferrari predalo medziročne o štyri percentá automobilov viac pri 36,5-percentnom zvýšení čistého zisku.

Ešte vyššie zisky pri obmedzovaní predaja chce firma dosiahnuť zrejme výraznejšou personalizáciou jednotlivých kusov.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
DJ Peter Rauhofer podľahol rakovine
<< predchádzajúci článok
Nissan venoval dizajnového šéfa luxusnej značke Infinity