Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. októbra 2015

Firmy budú vďaka prípadom ako Apollo pri kanceláriách opatrnejšie



Pre problémy so statikou sa dnes uzatvára administratívna budova Biznis centra Apollo 1 v centre Bratislavy. Vysťahovať sa z nej museli desiatky nájomcov ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - Štefan Puškáš
Bratislava 17. októbra (TASR) – Pre problémy so statikou sa dnes uzatvára administratívna budova Biznis centra Apollo 1 v centre Bratislavy. Vysťahovať sa z nej museli desiatky nájomcov vrátane Národnej diaľničnej spoločnosti či ministerstva pôdohospodárstva. Poradenské spoločnosti v oblasti realít sa zhodujú, že nejde o častý jav a je na každom nájomcovi, čo z neho vyťaží.


„Neočakávané situácie si vyžadujú rýchle rozhodnutia, ktoré nie vždy umožnia na 100 % uspokojiť požiadavky a dlhodobé očakávania všetkých dotknutých strán. Záleží na každej firme, ako flexibilne na ne dokáže reagovať a či sa dokáže prispôsobiť novým okolnostiam,“ uviedol pre TASR senior konzultant z oddelenia kancelárskych nehnuteľností firmy JLL Samuel Šporka.

Hoci nájomcovia Apolla mali na vysťahovanie iba niekoľko dní, zvyčajne je na to podľa Šporku potrebný dlhší čas. „Poznáme prípady zo zahraničia, kde nájomca musel zo dňa na deň riešiť kritický stav budovy, a tým okamžité náhradné umiestnenie pre svojich približne 200 zamestnancov. Dnes je už však bežným štandardom, že spoločnosti majú vypracované krízové plány, ktoré im presne určujú, ako sa v kritických situáciách správať. Za zdravé presťahovanie sa v kanceláriách počíta s časom od šiestich do 12 mesiacov od prvotného rozhodnutia o zmene lokality,“ priblížil.

Spoločnosť Colliers International si spomína na klientov, ktorí celosvetovo vykonávali seizmický audit vzhľadom na ich predchádzajúcu skúsenosť v jednej krajine. „Celkovo možno povedať, že dôvera v stavebníctvo bude naštrbená a nájomcovia budú požadovať detailnejšie technické správy od budúcich, ako aj súčasných prenajímateľov,“ domnieva sa riaditeľka divízie prenájmu kancelárskych priestorov Michaela Ochmanová.

Či sa nájomcovia do pôvodných kancelárií po odstránení problémov vrátia, je podľa Ochmanovej individuálne a rovnako prípadná kompenzácia zo strany prenajímateľa závisí od konkrétnej zmluvy. „Všeobecne sa dá hovoriť o inštitútoch náhrady škody,“ pripustila.

V súčasnosti je podľa údajov Bratislava Research Fora v hlavnom meste SR voľných celkovo 177.280 štvorcových metrov (m2) kancelárskych priestorov. Šporka upozornil, že všeobecne zaužívaný spôsob vrátiť po skončení nájomného vzťahu priestory majiteľovi napomáha v takýchto výnimočných situáciách k nájdeniu priestorov, ktoré sú už zariadené.

„Vďaka tomu dokážu niektorí prenajímatelia pomerne rýchlo uspokojiť dopyt po vybavených priestoroch, či už na krátkodobý, alebo dlhodobý nájom. Takýchto priestorov je v Bratislave niekoľko a záleží na konkrétnom nájomcovi, či mu priestor vyhovuje, alebo nie,“ uzavrel Šporka.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Odborníci radia, je ideálny čas na očkovanie proti chrípke
<< predchádzajúci článok
Pytliakom vypálili rybník v Gabčíkove ekokoše