Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

02. januára 2014

Hyundai a Kia očakávajú spomalenie rastu predaja



Juhokórejské automobilky Hyundai Motor a jej dcéra Kia Motors, ktoré sú najväčšími výrobcami áut v krajine, očakávajú spomalenie rastu predaja v nasledujúcich ôsmich rokoch. ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Soul 2. januára (TASR) - Juhokórejské automobilky Hyundai Motor a jej dcéra Kia Motors, ktoré sú najväčšími výrobcami áut v krajine, očakávajú spomalenie rastu predaja v nasledujúcich ôsmich rokoch. Dôvodom je posilnenie kórejskej meny won, ktoré škodí exportu z krajiny a zároveň oslabenie japonského jenu, ktoré pomáha konkurenčným japonským automobilkám. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.


Šéf oboch kórejských firiem Čchung Mong Koo odhaduje, že spoločný odbyt Hyundai a Kia sa tento rok zvýši o 4,1 % na 7,86 milióna vozidiel. To bude najmenší nárast predaja od roku 2006 a slabší výsledok ako 8 miliónov predaných áut, ktoré firmám predpovedali analytici.

Čchung zároveň uviedol, že automobilky sa sústredia na investície do zlepšenia bezpečnosti svojich vozidiel a do nových technológií, aby obstáli v čoraz tvrdšej konkurencii v čase, keď globálna ekonomika rastie len mierne.

Hyundai koncom decembra oznámil, že šéf jej severoamerickej divízie John Krafcik končí vo funkcii. Krafcik mal totiž kontrakt len do konca minulého roka a vedenie firmy mu ho neobnovilo. Od 1. januára ho tak na čele severoamerickej divízie vystriedal David Zuchowski, viceprezident zodpovedný za odbyt v USA.

Predaj modelov oboch juhokórejských automobiliek na americkom trhu v uplynulých šiestich mesiacoch klesol v reakcii na posilnenie kórejského wonu oproti doláru o 7,9 % a firmy stratili časť podielu na americkom trhu.

Presnejšie, odbyt vozidiel z produkcie Hyundai v USA za prvých 11 mesiacov 2013 vzrástol o 2,2 %, zatiaľ čo predaj modelov Kia sa v období január-november 2013 znížil na 501.548 kusov z 518.421 áut v rovnakom období predchádzajúceho roka 2012.

V Číne však obe firmy slávia úspech. Odbyt modelov Hyundai na najväčšom automobilovom trhu na svete za prvých 11 mesiacov minulého roka vzrástol o 24 % na 931.330 áut. To znamená, že je na najlepšej ceste splniť svoj cieľ, ktorým je 970.000 predaných áut v Číne v roku 2013. A Kia dokonca už v novembri splnila celoročný cieľ, keďže za 11 mesiacov predala v Číne 526.525 vozidiel, pričom jej plán bol 500.000 predaných áut.

Za celý minulý rok si modely oboch kórejských automobiliek kúpilo 7,56 milióna zákazníkov na celom svete, čo predstavuje medziročný nárast o 6,2 %. Podarilo sa im tak prekonať cieľovú hranicu, ktorou bol predaj 7,41 milióna áut v roku 2013.

V tomto roku plánuje Hyundai predať 4,9 milióna vozidiel a Kia 2,96 milióna áut.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ak Fico zvíťazí, bude to experiment, tvrdí Pavol Hrušovský
<< predchádzajúci článok
Čerpanie eurofondov na nové električky a trolejbusy môže byť ohrozené