Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

30. mája 2006

Metro mení obchodné podmienky a zavádza minimálny limit



Veľkoobchodná spoločnosť Metro Cash & Carry Slovakia, s.r.o., ktorá dosiahla v minulom roku obrat 16,3 mld. Sk, mení od 1. júla svoje obchodné podmienky. Spoločnosť chce zároveň prehĺbiť podľa jej ...



Zdieľať

BRATISLAVA 30. mája (WN/SITA) - Veľkoobchodná spoločnosť Metro Cash & Carry Slovakia, s.r.o., ktorá dosiahla v minulom roku obrat 16,3 mld. Sk, mení od 1. júla svoje obchodné podmienky. Spoločnosť chce zároveň prehĺbiť podľa jej generálneho riaditeľa Martina Dlouhého svoje veľkoobchodné funkcie a poskytovať profesionálne služby profesionálnym zákazníkom z gastronómie a maloobchodu. "Spoločnosť sa bude od júla zameriavať hlavne na kľúčových zákazníkov, ktorým poskytne nový systém partnerských kariet, zároveň pre nich rozšíri predajnú dobu a poradenstvo," povedal na utorkovej tlačovej besede regionálny riaditeľ pre SR Ladislav Žember. Metro podľa neho taktiež stanovuje pre zákazníkov minimálny limit na polročný nákup. "Tento limit je 2 000 Sk bez dane z pridanej hodnoty," dodal Žember.

Od júla do konca decembra budú musieť zákazníci tento limit splniť, ak ho však nesplnia ani po upozornení, bude ich registrácia v Metre zrušená. Nanovo sa bude môcť záujemca zaregistrovať po splnení podmienok, avšak spoločnosť zaviedla manipulačný poplatok za novú registráciu vo výške 100 Sk. "Tento krok je síce nepopulárny, ale účelný. Uvoľňujú sa tak kapacity pre profesionálnych zákazníkov, pričom taktiež nechceme konkurovať hypermarketom," vysvetlil Žember. Dlouhý predpokladá, že po 1. januári 2007 zmenšia databázu zákazníkov o zhruba 10 %, pričom Metro Cash & Carry eviduje momentálne zhruba 340 tis. registrovaných zákazníkov. Koncom tohto roka by mal viac ako 50 % obratu Metra tvoriť obrat profesionálnych zákazníkov.

Ako ďalej uviedol Žember, úpravám obchodných podmienok predchádzal pilotný projekt vo veľkoobchodnom centre Metro Nitra a Makro v Ústí nad Labem vo februári tohto roka. "Úpravy budú aplikované vo všetkých centrách Metro na Slovensku. Tento krok je len prvým krokom, v budúcnosti chceme napríklad výrazne rozšíriť náš sortiment," dodal Žember. Slovenská firma Metro, ktorá má päť veľkoobchodných centier, zamestnáva zhruba 1 400 ľudí.

Spoločnosť Metro Cash & Carry je najväčšou predajnou divíziou nemeckej skupiny Metro Group, ktorá v roku 2005 dosiahla celkový predaj 55,7 mld. eur. Tržby spoločnosti Metro Cash & Carry vzrástli vlani o 6,2 % na viac ako 28 mld. eur, pričom hodnota zisku pred započítaním úrokov a daní (EBIT) stúpla o 5,1 % na 1,01 mld. eur. Spoločnosť pôsobí v 28 krajinách a zamestnáva viac ako 90 500 pracovníkov.

(1 EUR = 37,742 SKK)

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Každý šiesty Brit pracuje pod vplyvom alkoholu
<< predchádzajúci článok
Slovensko je na dobrej ceste v boji proti tabakovej epidémii