Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

20. marca 2008

Mimoriadne výsledky testov Goodyear Eagle F1 Asymmetric



Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric sa umiestnila na popredných miestach v niekoľkých odborných testoch.



Zdieľať
Vysoko výkonná pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric ukázala svoju mimoriadnu výkonnosť hneď v niekoľkých nezávislých testoch. Prínos nových technológií použitých pri vývoji pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric sa potvrdil jej umiestnením na najvyššej pozícii vo fínskom teste Tuulilasi a hodnotením „veľmi odporúčame“ v nemeckom magazíne Autozeitung. Pomohlo tomu aj to, že nemecké časopisy Sport Auto a Powercar aj britský časopis Evo označili túto pneumatiku za jasného víťaza ich porovnávacích testov deviatich značiek pneumatík. Okrem toho bola pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric označená ako „Najlepšia pneumatika“ britským časopisom Autocar.
 
Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric určila nové štandardy pre vysoko výkonné letné pneumatiky. Rok po celosvetovom uvedení potvrdila táto pneumatika svoju výkonnosť a vedúcu pozíciu na trhu. Niekoľko posledných testov navyše ukázalo, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric je pneumatikou, ktorú preferuje mnoho časopisov i odborníkov.
 
Najlepší výsledok vo fínskom teste pneumatík Tuulilasi
Fínsky test Tuulilasi preukázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric prekonáva konkurenciu v mnohých oblastiach, vrátane brzdenia na suchom i mokrom povrchu, a že na okruhu dosiahne rýchlejší čas, než akékoľvek iné pneumatiky.
 
 
Časopis Evo označil Goodyear F1 Asymmetric ako najlepšiu vysoko výkonnú pneumatiku
Britský časopis Evo vyhlásil najnovšiu vysoko výkonnú pneumatiku Goodyear za dominantného víťaza v porovnaní s deviatimi ďalšími značkami. Test časopisu Evo sa uskutočnil v Taliansku a hodnotil ovládateľnosť, odolnosť voči aquaplaningu a brzdenie. Test, prebiehajúci na testovacej dráhe hlavného konkurenta potvrdil, že pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric poskytuje najlepší výkon na mokrom aj  suchom povrchu.
 
Pneumatika Goodyear dosiahla najrýchlejší čas na okruhu za sucha aj za mokra, vyvinula najväčšiu silu pri zatáčaní a vykazovala tiež najkratšiu brzdnú dráhu na mokrom povrchu. Testovací jazdci boli nadšení výkonnosťou pneumatiky Goodyear. Podľa vyjadrenia Jethra Bovingdona z magazínu Evo je „riadenie čisté, presné a príjemné. Je to jednoznačné víťazstvo pre novú pneumatiku Goodyear.“
 
Test poukázal na prekvapivo veľké rozdiely vo výkonoch nových pneumatík. Na dráhe s mokrým povrchom prešla pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric okruh o 7,5 sekundy rýchlejšie ako pneumatika, ktorá sa umiestnila na deviatom mieste. Podobný výsledok dosiahla v teste núdzového zastavenia. Podľa magazínu Evo bol Goodyear schopný zabrzdiť z rýchlosti 88 km/h o neuveriteľných 12,5 metrov skôr ako pneumatika, ktorá dosiahla najhorší výsledok.
 
Test je významný hlavne preto, že pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric obsadila vedúce pozície v testoch ovládateľnosti na mokrých i suchých povrchoch. To zvýrazňuje mimoriadny výkon a bezpečnosť, ktorá je zaručená inovatívnou technológiou Active CornerGrip Technology.
 
Časopis Autocar vyhlásil Eagle F1 Asymmetric za „Najlepšiu pneumatiku“
Len mesiac po úspechu v testoch magazínu Evo otestoval pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric a jej hlavných konkurentov tiež britský časopis Autocar. Testy porovnávajúce jazdné vlastnosti pri obutí
na automobile s pohonom prednej i zadnej nápravy, Goodyear s prehľadom vyhral v oboch kategóriách.
 
Testy preverili výkonnostné predpoklady Goodyear Eagle F1 Asymmetric na automobiloch Ford Mondeo 2.0 TDCi a Mercedes C350. „So sadou Goodyear Eagle F1 Asymmetric to bolo ako dosiahnuť turbo,“ vyhlásil skúsený testovací jazdec Autocaru Keith Howard.
 
Na mokrom okruhu bol automobil s pneumatikami Goodyear v priemere o 1,8 sekundy rýchlejší, ako automobily s akýmikoľvek inými pneumatikami. „Pokiaľ by ste sa snažili vyrovnať 1,8 sekundy náskoku len zvýšením výkonu, potrebovali by ste dobrých 50 konských síl,“ vyhlásil Autocar.
 
Výhody pneumatík Goodyear sa neskrývajú len vo výkone a ovládateľnosti. Nová Eagle F1 Asymmetric sa ukázala tiež ako najbezpečnejšia pneumatika pri brzdení v núdzovej situácii. Pri teste pohonu predných kolies zastavil Goodyear o štyri metre skôr, ako najhoršie testované pneumatiky. „Keby vám na mokrej vozovke znenazdajky skočil pred automobil chodec, budete radi, že máte Goodyear,“ uviedol Autocar po teste brzdnej vzdialenosti.
 
Najvyššie hodnotenie v niekoľkých nemeckých testoch pneumatík
Nová Goodyear Eagle F1 Asymmetric bola tiež ocenená najvyšším hodnotením v niekoľkých nemeckých motoristických časopisoch. Magazíny Autozeitung, Powercar a Auto Car sa zhodli na tom, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric svojim čitateľom „veľmi odporúčajú“.
 
,Active Cornergrip Technology' poskytuje pohodlné zatáčanie
V porovnaní so svojim úspešným predchodcom je pneumatika Eagle F1 Asymmetric vylepšená takmer vo všetkých oblastiach. Pneumatika má vylepšený záber na mokrom i suchom povrchu vďaka asymetrickému dezénu behúňa, zatiaľ čo priľnavosť na mokrom povrchu je zlepšená vďaka závodnej behúňovej zmesi.
 
Unikátny ,Active Cornergrip Technology' zvyšuje kontakt pneumatiky s vozovkou na vnútornej strane kontaktnej plochy pre väčšiu priľnavosť počas celého zatáčania. Prostredníctvom ,Active Cornergrip Technology’ – s aramidovým vystužením vnútornej bočnice pneumatiky – je redukované nadzdvihnutie vnútornej časti behúňa počas zatáčania a zároveň sa darí dosiahnuť rovnomernejšie rozloženie tlaku po celej kontaktnej ploche, čo zaisťuje väčšiu priľnavosť pri zatáčaní. 
 
Ďalšou dôležitou zmenou je asymetrický dezén behúňa. Otvorený dezén behúňa na vnútornej strane a hlboké drážky maximalizujú odvod vody, zatiaľ čo kontinuálne stredové rebro poskytuje vylepšenú stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Široké a pevné dezénové bloky na vonkajšej strane umožňujú vynikajúcu priľnavosť pri zatáčaní. Tieto vlastnosti sú podporované špeciálnym zložením behúňa, čo ešte viac zväčšuje priľnavosť na mokrých povrchoch.
 
Vylepšená priľnavosť na mokrom povrchu znamená pre pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric
o 10 % kratšiu brzdnú dráhu pri rýchlosti 80 km/h v porovnaní s jej predchodcom, čo je ďalší príklad pokračujúcej snahy spoločnosti Goodyear zvýšiť bezpečnosť na ceste.
 
Záverečné slovo týkajúce sa pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric patrí hodnotiteľom z Autocar po jazde s automobilom Ford Mondeo na mokrom povrchu: „Mohli by sme pokračovať v popisovaní toho, o koľko stabilnejší bol Ford na pneumatikách Goodyear ako na ktorýchkoľvek iných pneumatikách, o koľko bol väčší záber pri zatáčaní, o koľko bola väčšia priľnavosť pri zatáčaní pri vysokých rýchlostiach, ale nakoniec za všetko hovorí výnimočná zhodnosť časov jednotlivých okruhov. Celkom úprimne – tento test postavil Goodyear na prvé miesto, a to o celú míľu.”
 
Teraz dostupné vo viacerých rozmeroch pre uspokojenie rastúceho dopytu
Goodyear Eagle F1 Asymmetric je teraz k dispozícii v rozšírenej ponuke, zahŕňajúcej 31 rozmerov, od 17palcových po 20palcové a profilového čísla od 50 až po 25. Takmer celý sortiment je navrhnutý vo verzii extra load, aby vyhovoval väčšine dnešných výkonných automobilov.

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Čo vedia Slováci o zimných pneumatikách (6. 11. 2007)
 V stredoeurópskom prieskume správania sa vodičov najlepšie obstáli Česi pred Slovákmi a Maďarmi (19. 7. 2007)



nasledujúci článok >>
Poslúchne vás na dotyk
<< predchádzajúci článok
Gwyneth Paltrow si chce oddýchnuť od filmov a venovať čas rodine