![]()  | 
        
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
| 
              Utorok  4.11.2025 
         | 
        Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky | 
| 
              Meniny má Karol 
         | 
        Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino | 
| 
              | 
        
             | 
        
              | 
        
                 | 
        
             | 
    
| 
			 | 
14. decembra 2013
Mladí ľudia požadujú moderné technológie aj v autách
Mladí ľudia vo veku od 18 do 34 rokov si nielen radi vychutnávajú nové technológie, ktoré sú súčasťou automobilov, ale sú tiež ochotní platiť ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František IvánAž 74 % spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) deklarovalo silný záujem o nové technológie. U oboch skupín bola zaznamenaná i nadpriemerná ochota platiť viac za vylepšenia, akými sú vizuálne upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby, či sedadlá, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom.
Naproti tomu generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.
Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 % generácie Y by ich rado využívalo, no cena sa im zdá privysoká.
"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky. Generácie Y a Z sú však už výrazne naladené na ich využívanie a s tým súvisiace výhody, ako pripojenie na internet či funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou," vysvetlil Jeff Campan zo spoločnosti GfK.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
