Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

13. novembra 2016

Najdrahšia nákupná ulica je Piata Avenue v New Yorku



Známa Piata Avenue v New Yorku je na čele svetového rebríčka najdrahších prenájmov obchodných priestorov, v ktorých sídlia aj mnohé populárne módne značky. Cena za ...



Zdieľať
Foto: TASR/AP
Foto: TASR/AP
Bratislava 13. novembra (TASR) – Známa Piata Avenue v New Yorku je na čele svetového rebríčka najdrahších prenájmov obchodných priestorov, v ktorých sídlia aj mnohé populárne módne značky. Cena za štvorcový meter sa tu vyšplhala až na 43.000 dolárov za rok. Vyplýva to zo správy realitno-poradenskej spoločnosti CBRE, ktorá každoročne vychádza pod názvom Global Prime Retail Rents.


Ceny prenájmov maloobchodných priestorov na celom svete rástli v prvej polovici tohto roka medziročne v priemere o 3,7 %. Za miernym nárastom ceny nájomného stojí najmä zvyšujúca sa spotrebiteľská dôvera v USA a tiež obmedzený počet vhodných maloobchodných priestorov na hlavných retailových trhoch v Európe.

Práve starý kontinent, Stredný východ a Afrika (EMEA) zaznamenali najsilnejší medziročný nárast cien prenájmov, ktorý v druhom štvrťroku 2016 predstavoval 6,2 %. Nájmy maloobchodných priestorov najviac zdraželi v Londýne a Miláne. Práve nedostatok priestorov pre maloobchodné predajne podľa poradenskej firmy spôsoboval nárast cien nájomného vo väčšine miest západnej Európy.

Najdrahším mestom pre maloobchodníkov v Európe je jednoznačne Londýn. Ceny nájmu v najlukratívnejších oblastiach anglickej metropoly medziročne rástli až o 53,8 %. Londýnska Bond Street sa usadila na treťom mieste v celosvetovom rebríčku najdrahších maloobchodných priestorov. Obchodníci tu za štvorcový meter prenajatých priestorov ročne zaplatia až 18.200 dolárov.

Druhé najrýchlejšie zvýšenie cien nájomného v maloobchode zaznamenala talianska metropola Rím. Medziročný nárast tu v druhom štvrťroku dosiahol 28,9 %. Tretie miesto obsadilo Miláno s 20-% nárastom. Všetky tieto metropoly sú podľa CBRE charakteristické problémami umiestnenia nových značkových obchodov.

Šéf výskumu v oblasti maloobchodu pre regióny Spojeného kráľovstva a štátov EMEA v spoločnosti Andrew Phipps tvrdí, že obchodníci stále vidia význam umiestňovania kamenných obchodov svojich značiek v najlukratívnejších častiach hlavných miest, ak chcú, aby ich zisky stále rástli.

Je zaujímavé sledovať, že sú to práve tradičné hlavné mestá módy ako Londýn, Miláno či New York, ktoré sú dôkazom toho, že obchodníci sú ochotní platiť vysoké nájomné, aby ich značky mohli byť prítomné v najvychytenejších štvrtiach týchto metropol aj napriek tomu, že priestorové kapacity sú v nich často veľmi obmedzené,“ konštatoval Phipps.

Medzi ďalšími mestami v európskej top 10 najvýraznejšie rastúcich cien prenájmov v maloobchode sú aj hlavné mesto Bulharska Sofia (12,5 %) a poľská Varšava (11,1 %). U protinožcov sú to mestá Auckland na Novom Zélande (23,7 %) alebo austrálske Sydney (14 %). Strednému východu vládne Dubaj (12,5 %), v USA zase New York (14,3 %) a Seattle (11,1 %).






Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V Albánsku zadržali bývalého príslušníka Islamského štátu
<< predchádzajúci článok
Šéf britskej diplomacie sa nezúčastní na dnešnej večeri s témou Trump