Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

Denník - Správy






Pridajte sa
Ste na Facebooku?
Ste na Twitteri?
Pridajte sa.

 Mobilná verzia






 24hod.sk    Ekonomika

14. marca 2019

Obrazom: Práce na západnom obchvate Prešova pokračujú podľa plánu



Na snímke východný portál diaľničného tunela Prešov na úseku diaľnice D1 Prešov západ - Prešov juh. Prešov 14. marca 2019.



Zdieľať
Na snímke východný portál diaľničného tunela Prešov na úseku diaľnice D1 Prešov západ – Prešov juh. Prešov 14. marca 2019. Foto: TASR/Milan Kapusta
Prešov 14. marca (TASR) - Stavebné práce na výstavbe diaľnice D1 Prešov západ – Prešov juh idú podľa plánu a stavba nemešká. Skonštatoval to minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd), ktorý stavbárov juhozápadného obchvatu mesta vo štvrtok skontroloval.


"Je to jedna zo stavieb, ktoré som otváral. Strihať pásku tu pravdepodobne nebudem, prenechám to niekomu inému. Dôležité pre mňa je, lebo stále sa hovorí, že výstavba diaľnic mešká, že nemešká. Tunel je hotový na 78 percent. Časové čerpanie na tomto objekte je 45 percent času a finančné čerpanie okolo 36 percent. Som veľmi rád, že postupujeme podľa plánu. Bol by som rád, keby sa dielo do dvoch rokov dokončilo," povedal pri obhliadke stavby minister Érsek.

Pozrite si fotogalériu:


Podľa jeho slov by malo v najbližšom období dôjsť k navýšeniu počtu pracovníkov na stavbe. "Teraz ich je tu do 300, ale tým, že ide letné obdobie, tak by tu malo byť 500 zamestnancov," doplnil šéf rezortu dopravy.



Momentálne má úsek diaľnice vo výstavbe ukončený archeologický a pyrotechnický prieskum, takmer hotové sú preložky inžinierskych sietí aj demolačné práce. Tunel Prešov, ktorý bude mať 2,2 kilometra, sa razí novou rakúskou tunelovacou metódou.

"Zhotoviteľ predpokladá prerazenie tunela v kalote v letných mesiacoch v tomto roku. V súčasnosti je prerazených viac ako 70 percent dĺžky tunela. Čo si myslím, je, vzhľadom na to, že sme posvätili sochu sv. Barbory v auguste minulého roka, viac ako veľmi dobrý postup pri raziacich prácach," doplnil riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin.

Na snímke ešte neupravená lesná cesta, v pozadí mesto Prešov a výstavba diaľničných mostov. Prešov 14. marca 2019. Foto: TASR/Milan Kapusta


Cena výstavby 7,8-kilometrového úseku D1 je 350 miliónov eur a je financovaná z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Plánované odovzdanie do užívania motoristom je v júni 2021.

Okrem prác na tuneli realizuje zhotoviteľ úseku práce na oporných a zárubných múroch. Zakladanie mostov je takmer ukončené, na väčšine mostov sú vybudované piliere a opory, momentálne sa pracuje na budovaní nosných konštrukcií mostov, zemné práce sú ukončené na 75 percent.

Na snímke odvodňovací zárez na kraji lesnej cesty, v pozadí výstavba diaľničného mostu. Prešov 14. marca 2019. Foto: TASR/Milan Kapusta


Ministra pri návšteve Prešova informovala NDS aj o príprave severného obchvatu mesta rýchlostnou cestou R4. Podľa rezortu dopravy aktuálne prebieha súťaž na zhotoviteľa stavebných prác prvej etapy obchvatu, ktorá má byť vyhodnotená do leta. Stavať sa môže začať hneď, ako bude známy víťaz tendra a úsek by mal byť hotový v roku 2023.

Na snímke nákladné auto vyváža zeminu na úpravu lesnej cesty, vpravo už vidieť zarovnané kraje cesty. Prešov 14. marca 2019. Foto: TASR/Milan Kapusta


Po dobudovaní bude úsek D1 Prešov západ – Prešov juh dlhý 7,87 kilometra a bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je už v prevádzke. V prvej mimoúrovňovej križovatke Prešov – juh sa tento úsek napojí na existujúcu diaľnicu D1 Prešov – Budimír.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Dezignovaný alžírsky premiér chce vytvoriť vládu technokratov
<< predchádzajúci článok
Slovenský SMART systém evidencie odpadov ELWIS

Obrazom: Práce na západnom obchvate Prešova pokračujú podľa plánu - diskusné fórum čitateľov