Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Opatrenia proti záplave plastov: Lidl prestal predávať najtenšie igelitky



V žiadnej zo 134 predajní spoločnosti Lidl Slovenská republika si už nekúpite najtenšie deväťcentové igelitky, diskontný reťazec splnil svoj sľub a úplne ich vyradil zo svojej ponuky. Ročne ...



Zdieľať
igelitova taska final 676x676 BRATISLAVA 6. decembra 2018 (WBN/PR) - V žiadnej zo 134 predajní spoločnosti Lidl Slovenská republika si už nekúpite najtenšie deväťcentové igelitky, diskontný reťazec splnil svoj sľub a úplne ich vyradil zo svojej ponuky. Ročne ich pritom predal takmer 11,5 milióna.


Lidl si v plnej miere uvedomuje svoju zodpovednosť za stav životného prostredia a preto mal všetky igelitky spoplatnené už od svojho vstupu na trh, zákazníkom ich teda nikdy zadarmo nerozdával. Rozhodnutie prestať predávať najtenšie tašky je ďalším z konkrétnych krokov v boji Lidla proti záplave plastov. Diskont sa zaviazal obmedziť používanie plastov o 20% a dosiahnuť 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.

"Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu v téme plasty, ktorá stojí na troch pilieroch: nahradiť – obmedziť – recyklovať. Vyradenie najtenších igelitiek zo sortimentu a ich nahradenie udržateľnejšími a ekologickejšími alternatívami je iba jedným z krokov na našej ceste," vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákup. Všetky opatrenia platia vo všetkých 134 predajniach diskontného reťazca na Slovensku bez rozdielu.

Ďalším z konkrétnych záväzkov Lidla je vyradenie plastových výrobkov na jedno použitie z predaja do konca roku 2019. Ide o produkty ako sú slamky, jednorazové poháre a šálky, taniere, príbory a vatové tampóny s plastovou paličkou. Tieto produkty budú nahradené výrobkami z alternatívnych a recyklovateľných materiálov, na vývoji ktorých momentálne Lidl pracuje spolu so svojimi dodávateľmi. V ďalšom kroku je cieľom Lidla dosiahnuť zmenu príborov a slamiek na pitie aj v oblasti polotovarov a nápojov. Spomenuté plastové výrobky na jedno použitie predstavujú ročný objem ďalších 35 ton, čo v súčte s taškami znamená 160 ton plastov. Lidl v roku 2017 recykloval bezmála 800 ton plastov.

Úspornejšie obaly, menší podiel plastov


Lidl sa dlhodobo snaží znižovať objem použitých obalových materiálov a zároveň zvyšovať ich recyklovateľnosť. Stanovené ciele sú teda logickým pokračovaním tejto stratégie. "Spolu s našimi dodávateľmi diskutujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách - napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie," doplnil Martin Nagy.


Zdroj: Webnoviny.sk - Opatrenia proti záplave plastov: Lidl prestal predávať najtenšie igelitky © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hlasy odovzdané vo voľbách v Kábule vyhlásili za neplatné
<< predchádzajúci článok
Radíme: Koniec kalendárneho roka nie je dôvodom na odhlásenie dohodára