Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Technika

03. októbra 2005

Panasonic zvyšuje výrobu plazmových televízorov



Spoločnosť Panasonic v novom závode na výrobu plazmových TV prijímačov rozbehla výrobu, čím je schopná pokryť zvyšujúci sa dopyt po veľkoplošných plazmových TV prijímačoch.



Zdieľať
  Závod s číselným označením 3 bol postavený v západnom Japonsku, v meste Agamasaki. Výroba veľkoplošných plazmových TV sa rozbehla o 2 mesiace skôr, ako sa plánovalo, čím sa podarí pokryť aj koncoročné nákupy, resp. stále sa zvyšujúci dopyt. V závode bolo preinvestovaných približne 835,5 milióna USD, produkcia sa začala v septembri 2005 s približne 800 zamestnancami, a to všetko na ploche 147 000 štvorcových metrov.
 Momentálna produkcia závodu je 125 000 plaziem za mesiac, čím sa zvýšila celková produkcia spoločnosti na
295 000 jednotiek za mesiac, respektíve 3,54 milióna za rok. Panasonic má ďalšie dva závody v Osake (Japonsko) a jeden v Šanghaji (Čína). V marci 2007 dosiahne závod v Agamasaki svoju plnú produkciu 250 000 plaziem za mesiac, takže celková kapacita výroby spoločnosti vzrastie na 5 miliónov jednotiek ročne. So svetovo najväčšou výrobou plaziem si Panasonic udrží svoje vedúce postavenie vo výrobe veľkoplošných plazmových TV.
Plazmová obrazovka má široký pozorovací uhol, rýchly reakčný čas a vynikajúcu reprodukciu farieb. Nemenej dôležitá je otázka ekológie - plazma ponúka vynikajúci výkon pri veľmi dobrej spotrebe energie. Použitie plazmy nie je limitované len na domáce použitie! Dopyt po plazmách sa prudko zvyšuje v segmente obchodu, vzdelávania a taktiež v medicíne.
Zvyšujúci sa dopyt po plazmových TV je ohlasom nielen na globálny trend digitalizácie televízneho vysielania, ale aj na znižujúcu sa cenu popri zvyšujúcej sa kvalite plaziem a stále rastúcej uhlopriečke. Momentálne je najväčší dopyt po paneloch s uhlopriečkou 42“, pričom 90 % predaných plaziem má uhlopriečku väčšiu ako 37“. Práve uhlopriečka je veľkou devízou plaziem, čím sa v blízkej budúcnosti práve táto technológia stane ešte zaujímavejšou.
V roku 2006 sa uskutočnia dve svetové veľkolepé športové podujatia - vo februári Zimné olympijské hry v Turíne a v júni - FIFA World Cup v Nemecku. Tieto dve akcie, plus zvyšujúca sa digitalizácia terestriálneho vysielania, znamenajú zvyšujúci sa dopyt po veľkoplošných TV, pričom práve plazmy v nich hrajú prím.
Dopyt po plazmových TV prijímačoch dosiahne podľa spoločnosti Panasonic úroveň 12 miliónov jednotiek v marci roku 2008 a viac ako 15 miliónov v roku 2009. S ďalšou generáciou výrobnej technológie a samotných výrobných systémov sa podarí v novom závode zvýšiť nielen efektivitu výroby, ale aj kvalitu.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nová dimenzia výroby obrazu
<< predchádzajúci článok
Inteligentné oblečenie nielen pre športovcov