Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

15. novembra 2007

Peugeot Slovakia vlani so 64-percentným znížením zisku



Spoločnosť Peugeot Slovakia, s.r.o., so sídlom v Bratislave zaznamenala v roku 2006 tržby z predaja tovaru na úrovni 2,431 mld. Sk, čo predstavovalo medziročné zníženie o 6,5 %. Náklady ...



Zdieľať

BRATISLAVA 15. novembra (WEBNOVINY) - Spoločnosť Peugeot Slovakia, s.r.o., so sídlom v Bratislave zaznamenala v roku 2006 tržby z predaja tovaru na úrovni 2,431 mld. Sk, čo predstavovalo medziročné zníženie o 6,5 %. Náklady vynaložené na obstaranie predaného tovaru dosiahli 2,171 mld. Sk. Obchodnú maržu vykázala firma v objeme 260 mil. Sk. Pri výrobnej spotrebe 186,9 mil. Sk, vygeneroval podnik pridanú hodnotu 88,5 mil. Sk. Ako ďalej vyplýva z informácií uverejnených v Obchodnom vestníku vykázala bratislavská firma v roku 2006 zisk vo výške 16,1 mil. Sk. V roku 2005 zaknihovala spoločnosť kladný hospodársky výsledok na úrovni 45,7 mil. Sk. Medziročne tak Peugeot Slovakia, s.r.o. zaznamenal 64-percentné zníženie zisku. Podľa communication and press manager spoločnosti Peugeot Slovakia Ivany Orviskej to spôsobil najmä nárast množstva promočných akcií ako odpoveď na čoraz agresívnejšiu zľavovú politiku konkurencie.

"Ak berieme do úvahy dynamický rozvoj slovenskej ekonomiky, mal by byť rok 2007 poznačený nárastom trhu nových vozidiel," vyhlásila. Tento predpokladaný nárast sa však podľa Orviskej nerealizuje a trh nových vozidiel je stále viac menej stabilný. "Zároveň však vnímame zväčšovanie konkurenčného tlaku, čo má za následok zvyšovanie našich investícií do nových a nových promo akcií," dodala.

Ku koncu minulého roka evidovala spoločnosť majetok v hodnote 588,4 mil. Sk, z čoho neobežný majetok predstavoval 51,9 mil. Sk a obežný majetok 533,6 mil. Sk. Vlastné imanie vyčíslila spoločnosť na 375,1 mil. Sk. Záväzky firmy ku koncu roka 2006 dosiahli 213,3 mil. Sk, pričom dlhodobé záväzky tvorili 178 tis. Sk a krátkodobé záväzky tvorili 151,8 mil. Sk.

V roku 2006 predala značka Peugeot na Slovensku 5 418 automobilov, čo bolo o 248 vozidiel viac ako v roku 2005. Podiel značky na slovenskom trhu dosiahol 6,9 %, čím sa Peugeot zaradil na 3. miesto v predajoch. "Z obchodného hľadiska bolo pre rok 2006 dôležité júnové uvedenie nového modelu, ktorý sa vyrába v Trnave, čím sa doplnila ponuka v segmente B," dodala Orviská.

Peugeot Slovakia, s.r.o., bola do Obchodného registra zapísaná 20. augusta 2001 a eviduje základné imanie vo výške 34,4 mil. Sk. Spoločnosť sa venuje nákupu a predaju motorových vozidiel značky Peugeot. Ku koncu decembra 2006 mala 40 zamestnancov. Jej 100-percentným vlastníkom je akciová spoločnosť Automobiles Peugeot so sídlom vo Francúzsku.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bratislavská ZOO bude v sobotu zatvorená
<< predchádzajúci článok
Horkýže Slíže v Bratislave opäť dokázali prečo sú legendou