Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. októbra 2009

Poštová banka vybavila reklamácie za letenky SkyEurope



Poštová banka, a.s. už vybavila reklamácie klientov za letenky skrachovanej leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s. Poštová banka vykonala 45 transakcií v sume 4 611 eur. Ako agentúru SITA vo ...



Zdieľať
BRATISLAVA 22. októbra (WEBNOVINY) - Poštová banka, a.s. už vybavila reklamácie klientov za letenky skrachovanej leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s. Poštová banka vykonala 45 transakcií v sume 4 611 eur. Ako agentúru SITA vo štvrtok informovala zastupujúca hovorkyňa Poštovej banky Bernadetta Múdra, reklamácie poškodených klientov SkyEurope, ktorí spĺňali lehotu uplatnenia reklamácie, boli zaslané prijímajúcej banke. "Prvé reklamácie boli vybavené 7. septembra. V súčasnosti majú klienti vrátené prostriedky na svojich účtoch. V priebehu mesiaca november uplynie týmto reklamáciám lehota, v ktorej má prijímajúca banka právo uplatnenia námietky," dodala Múdra. Banka zatiaľ neeviduje problémy v súvislosti s vybavovaním uvedených reklamácií, avšak celý reklamačný proces ešte nie je ukončený. A to práve preto, že prijímajúca banka je stále v lehote, kedy môže uplatniť svoju námietku.


Viaceré slovenské banky začínajú vybavovať reklamácie klientov na nevyužité letenky SkyEurope. V stredu 21. októbra začala uvedené reklamácie vyplácať Tatra banka, a.s., na ktorú sa obrátilo okolo 1 400 klientov. Ďalšie banky, oslovené agentúrou SITA, plánujú začať s vyplácaním klientov 26. októbra.

"Finančné prostriedky vyplácame našim klientom po ukončení reklamačného konania. Tatra banka pôsobí pri týchto reklamáciách ako sprostredkovateľ medzi držiteľom platobnej karty a bankou prijímateľa s tým, že všetky vyreklamované prostriedky vrátime klientom a neúčtujeme si za to žiadne poplatky," uviedol hovorca Tatra banky Boris Gandel. Pokiaľ klienti doložili všetky relevantné doklady a ich žiadosť je oprávnená, je veľká pravdepodobnosť, že by mali byť ich reklamácie úspešné. Výšku reklamovanej sumy označil za internú informáciu.

Na Slovenskú sporiteľňu, a.s. sa so žiadosťou o reklamáciu obrátilo približne jeden tisíc klientov. Prvých klientov, ktorým banka uznala reklamáciu platby za letenky SkyEurope, začne vyplácať od 26. októbra. V nasledujúcich dňoch bude postupne pripísaním na účet vybavovať ďalších klientov. Pre stanovenie termínu vyplatenia reklamácie je určujúci dátum, kedy mala Slovenská sporiteľňa k dispozícii kompletné doklady potrebné k vybavovaniu reklamácií. "Celková suma, ktorá by mala byť vyplatená týmto klientom, sa pohybuje okolo 200 tisíc eur. Banka doteraz vyplatila reklamácie transakcií, ktoré boli realizované na POS termináloch v predajných miestach spoločnosti SkyEurope," informoval hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer.

VÚB banka, a.s. zatiaľ dostala okolo 1 100 žiadostí klientov. "Peniaze začneme vyplácať v pondelok 26. októbra. Budeme ich vyplácať podľa toho, kedy boli reklamácie prijaté a spracované. Už v priebehu budúceho týždňa by sme mali vyplatiť odhadom 23,5 tisíc eur," odpovedala hovorkyňa banky Alena Walterová.

UniCredit Bank Slovakia, a.s. eviduje reklamácie niekoľko stoviek klientov v sume okolo 45 tis. eur. Takisto ich plánuje začať vyplácať začiatkom budúceho týždňa. "Klientom budeme vracať peniaze postupne, podľa toho, kedy boli reklamácie prijaté a spracované. Na UniCredit Bank sa obrátili klienti, ktorí platobnou kartou zaplatili za letenku spoločnosti SkyEurope s požiadavkou o reklamačné konanie za neposkytnutie služby," uviedla hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková. V tejto súvislosti banka už realizuje reklamačný proces v zmysle platných reklamačných pravidiel kartových spoločností.

ČSOB, a.s. má približne 450 reklamácií od klientov SkyEurope, prvým klientom by mala banka vyplatiť peniaze ešte v tomto mesiaci. "Lehoty na riešenie reklamácií sú stanovované kartovými spoločnosťami. Tie sa vzťahujú na všetky typy kariet vydaných týmito spoločnosťami – či je karta debetná alebo kreditná nie je dôležité," vysvetlila hovorkyňa banky Zuzana Francúzová. Čas na vyriešenie reklamácie môže byť podľa nej práve vďaka týmto lehotám v prípade každej kartovej spoločnosti iná. Všetky reklamácie sú momentálne v riešení.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
EP schválil v prvom čítaní návrh rozpočtu únie na rok 2010
<< predchádzajúci článok
Boj o zvyšovanie miezd v nemocniciach sa pritvrdzuje