Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. decembra 2005

Prečo odišiel poslanec Maroš Kondrót z privatizačnej komisie?



Viedenské letisko v súťaži



Zdieľať
Privatizačná komisia pre predaj bratislavského a košického letiska včera ponechala rakúske konzorcium TwoOne v hre. Svoje rozhodnutie odôvodnila tým, že jej to odporučil privatizačný poradca - rakúska firma Meinl Bank. Poradca mal dohliadnuť, aby pri privatizácii neboli porušené pravidlá. Jedným z nich bolo, že dvaja záujemcovia o privatizáciu nesmú byť nijako prepojení. A práve jeden z členov TwoOne, rakúska banka Reiffeisen Zentralbank, mala majetkové a manažérske kontakty na člena konzorcia Vinci, ktoré nakoniec z privatizačného procesu odstúpilo. Meinl Bank na prepojenie záujemcov neprišla. Dala však vypracovať svojim londýnskym partnerom právne stanovisko, podľa ktorého je všetko v poriadku, a ktorým sa riadila aj slovenská privatizačná komisia.

Pôvodne deväťčlenná výberová komisia sa včera zredukovala na 8 ľudí. Opustil ju poslanec Maroš Kondrót zo Smeru-SD: „Odišiel som, nielen preto, že Smer-SD je proti privatizácii letísk, ale aj proti spôsobu, akým sa privatizujú. Nemienim robiť štafáž partii, ktorá ich chce sprivatizovať za každú cenu, aj nevýhodne pre Slovensko,“ konštatoval pre
24 hodín. Podľa neho nie je potrebné predávať pristávacie dráhy a pôdu pod letiskom. Stačilo by záujemcovi letisko na 10 rokov prenajať s tým, že keď splní dohodnuté podmienky, môže ho dostať za korunu. „Tak by sa zabezpečil aj rast, aj rýchle investície, na ktoré štát teraz nemá,“ dodal.
Za parlament teda na privatizáciu dohliada len jeden človek. Komisii to však neprekáža a v práci pokračuje, aby stihla do konca roka vyhlásiť víťaza. Pripúšťa to aj M. Kondrót: „Určite sa budú snažiť, aby sa letisko predalo čo najskôr. Nikomu neprekáža, že sa boj finančných skupín začal ešte skôr, ako sa otvorili obálky.“
Už sme v 24hodín písali o tom, že túto od začiatku problematickú privatizáciu monitoruje Európska komisia, lebo tender na predaj slovenských letísk sa vymyká z rámca zvyklostí Európskej únie. Slovenský Protimonopolný úrad na jar varoval ministerstvo dopravy, že koncentráciou letísk v Bratislave a vo Schwechate by mohl vzniknúť regionálny monopol a ten by napríklad nevytváral tlak na pokles letiskových poplatkov. Tie sa aktuálne pohybujú na úrovni vyše 1 000 korún za jedného cestujúceho.
Vojtech Hollan

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Predaj letísk: zlyhania sa hromadia, karavána ide ďalej (24. 11. 2005)
 Tlakov pri privatizácii letísk pribúda (22. 11. 2005)
 Letiská pod európskou kontrolou (19. 11. 2005)
 Privatizácia letísk sa komplikuje (18. 11. 2005)
 Privatizácia letísk: termín sa blíži, kiksov pribúda (15. 11. 2005)



nasledujúci článok >>
Blair chce výrazne zoškrtať rozpočet EÚ
<< predchádzajúci článok
V skrakte

Prečo odišiel poslanec Maroš Kondrót z privatizačnej komisie? - diskusné fórum čitateľov

24.12. 21:41:20