07. decembra 2005

RECENZIA - Kapela, pri ktorej tuhne krv v žilách

Rammstein, CD Rosenrot

Len rok po vydaní predchádzajúceho, mimoriadne predávaného albumu Reise Reise pripravila známa nemecká skupina Rammstein, pri ktorej tuhne krv v žilách, nový album s názvom Rosenrot. Páni z kapely vôbec netaja, že pri príprave predchádzajúceho CD sa im podarilo skomponovať priveľa dobrých piesní. Nezmestili sa im na jeden album, rozhodli sa teda, že ich využijú na ďalšom. Už krátko po vydaní sa dostal vo väčšine krajín do prvej desiatky najpredávanejších.
Album nahrávali tradične s najbližšími spolupracovníkmi vo svojom berlínskom štúdiu, takže sound piesní sa nezmenil. Otvára ho energická skladba s kontroverzným textom Benzin. Uvedená pieseň asi najvýstižnejšie reprezentuje album, takže bolo správne, že práve na ňu stavili, keď dávali do rádií pilotný singel. V týchto dňoch sa dostáva do rádií aj nový singel na titulnú pieseň Rosenrot. Na pomery Rammsteinu nejde o žiadnu „divočinu“, je teda možné, že zaujme širšie publikum. Najväčším prekvapením CD a pravdepodobne i celej „ramsteinskej“ kariéry je balada Stirb Nicht Vor Mir, ktorú si frontman kapely Till Lindemann zaspieval so speváčkou popovej skupiny Texas Sharleen Spiteri. Rammsteini však na „staré kolená“ aj radi experimentujú. Zatiaľ čo na predchádzajúcom albume si refrén piesne Moskau zanôtili v ruštine,  tentoraz stavili v piesni Te Quiero Puta okorenenej mexickými vplyvmi na španielčinu. Medzi ďalšie pozoruhodné skladby patria ešte Wo Bist Du či Feuer Und Wasser. Ale treba povedať, že na albume je aj zopár skutočne hrmotných piesní, ktorým chýba akákoľvek melodická linka. Napriek tomu priaznivci kapely budú s novým CD určite spokojní.
Erik Kollárik

POZVÁNKA
Najviac divákov bolo cez víkend