22. septembra 2005

Recenzia : Skejtovanie osudom

jedno leto v polovici 70. rokov sa vyskytnú v Kalifornii také suchá, že aj bazény musia zostať vypustené.

Legendy z Dogtownu
USA, 2005. Réžia: Catherine Hardwicke. Scenár: Stacy Peralta. Hrajú: Heath Ledger, Victor, Rasuk, Johnny Knoxville, Nikki Reed, Emile Hirsch, John Robinson, Michael Angarano.

V Kamaráti Stacy, Tony Alva a Jay Adams to využijú a krátia si popoludnia tým, že v nich agresívne praktizujú skejtbording. Podobnú záľubu našli aj v surfovaní na mori. Surfisti a skejtbordisti v jednom. Kto by sa viac zapáčil dievčatám než takíto machri?
Film režisérky Catherine Hardwicke je akčná dráma podľa skutočnej udalosti. Scenár napísal jeden zo známych skejtbordistov Stacy Peralta. Divák sa okamžite ponorí do 70. rokov, kam je príbeh zasadený. Štýl skejtbordingu je nový a revolučný. Chlapci majú na práci len preliezanie cudzích plotov a vyvádzanie v prázdnych domoch. Alebo skejtbordujú v prázdnych bazénoch. Popri priateľoch si hľadajú aj nepriateľov. Každý zo skupinky však žije svoje citlivé súkromie. Navonok tvrdí mládenci skrývajú aj niečo, čo sa veľmi jednoducho dá zlomiť. Charakter. Majstrovstvá a skejtbordové festivaly - to všetko sú príležitosti, kde sa prejavujú a menia, hlavne však formujú. Tu sa začína vynikajúci psychologický príbeh. Zo dňa na deň sa títo hráči stávajú hviezdami. Čo vedia dobre využiť iní, ktorí sa na nich doslova priživia. Keď sa popoludňajšia skejtbordová zábavka premení na veľký biznis, začne si sláva vyberať daň. Chlapci sú nadaní, každý z nich však má rozdielne zázemie. Ale hlavne tu ide o šťastie a osud. Každý sa zrazu uberá inou cestou. A to si ešte pred chvíľočkou mysleli, že ich priateľstvá potrvajú naveky...

(dz)

Vonnegutov Bitúnok v Drážďanoch
American Idol verzus SuperStar