Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zaujímavosti

01. februára 2006

Redaktor Rasťo Ekkert sa vydal na cestu okolo sveta za 80 dní



Redaktor spravodajstva Televízie JOJ Rasťo Ekkert sa dnes stavil s generálnym riaditeľom TV JOJ Milanom Kňažkom. Ekkert sa totiž v najbližších osemdesiatich dňoch pokúsi obísť celý svet presne ...



Zdieľať

BRATISLAVA 1. februára (WN/SITA) - Redaktor spravodajstva Televízie JOJ Rasťo Ekkert sa dnes stavil s generálnym riaditeľom TV JOJ Milanom Kňažkom. Ekkert sa totiž v najbližších osemdesiatich dňoch pokúsi obísť celý svet presne tak, ako sa to kedysi podarilo Willymu Fogovi z románu Julesa Verna - Cesta okolo sveta za 80 dní.

Ekkert začne svoju cestu v Reformnom klube, odkiaľ v knihe štartoval aj Fog, a to presne vo štvrtok 2. februára o 9:45. Na rovnaké miesto sa o osemdesiat dní bude musieť dostaviť. Ak sa mu to v stanovenom čase nepodarí, podľa stávky si bude musieť ostrihať svoje polodlhé vlasy. Ak však stávku vyhrá, Kňažko bude musieť počas jedného večera odmoderovať Noviny TV JOJ. "V krajnom prípade to odmoderujem. Trochu sa nadýchnem a nahradím Zuzanu Hajdu," povedal Kňažko. Na to, kto vymyslel podmienky stávky, si už ani jeden z jej aktérov nespomína, ale pravdepodobne to bol niekto z redakcie spravodajstva. Ekkert bude z miest, ktoré navštívi, pripravovať reportáže. Tie potom uvidia diváci televízie v jej hlavnom večernom spravodajstve.

Ak by Ekkert mohol so sebou niekoho vziať na cestu okolo sveta, najradšej by vzal niekoho z najbližších. Na druhej strane by sa ale obával o ich bezpečnosť a preto by uprednostnil nejakého skúseného cestovateľa. "Najviac sa bojím okradnutia, pretože si so sebou beriem veľmi veľa drahej techniky a budem musieť dávať veľký pozor, aby si ma niekto nevyhliadol," povedal Ekkert, ktorý nemá strach z jednotlivca. Bol by ale nerád, ak by čelil nejakému organizovanému gangu. Aj v prípade, že sa technika poškodí, alebo ju niekto odcudzí, pre Rasťa je pripravená náhradná technika. Za najrizikovejšiu oblasť svojej cesty považuje arabský polostrov. Dôvodom jeho obáv je byrokracia, ktorá tam vládne. "Najviac sa teším na Havajské ostrovy, ak sa tam prirodzene dostanem," povedal Ekkert.

Na svojich potulkách svetom možno Ekkert využije aj nejaké netradičné spôsoby prepravy. "Nebránim sa ani cestovaniu na ťavách, slonoch, či letu v balóne," povedal pre agentúru SITA a pripomenul, že lietadlo samozrejme na svojej ceste využívať nebude. Celá cesta by mala mať spolu asi štyridsať tisíc kilometrov. Začína vo Veľkej Británii a cez Paríž sa dostane až do talianskeho prístavného mesta Janov. Odtiaľ presadne na loď a cez Stredozemné more vpláva do Alexandrie v Egypte. Cez Červené more sa dostane do Saudskej Arábie, prejde naprieč Arabským polostrovom až sa ocitne v Dubaji, v Spojených arabských emirátoch. Následne ho túlavé topánky zavedú do hlavného mesta Indie - Bombaja a odtiaľ zamieri do Madrasu. Jeho ďalšie kroky budú viesť do Singapúru, Hongkongu, Japonska, kde navštívi Jokohamu a Tokio. Odtiaľ sa preplaví na Havajské ostrovy a prejde až do Los Angeles. Okrem toho navštívi aj metropolu východného pobrežia Spojených štátov - New York. Tam sa nalodí na loď menom Queen Mary a preplaví sa až do Anglicka. Vlakom sa dostane do Londýna, kde sa jeho púť skončí. Cesta domov na Slovensko, ako aj cesta do Londýna, sa za súčasť výpravy nepovažujú, lebo nekopírujú cestu Willyho Foga a navyše by tým porušil pravidlo o zákaze lietania.

Z letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave odlietal Ekkert dnes o 10:00. Rozlúčiť sa s ním prišla aj manželka Jana a dcéry Patrícia a Martina. "Hlavne, aby bol na cestách zdravý a šťastne sa vrátil," povedala pre agentúru SITA Jana Ekkertová. Rady pred cestou mu nedávala, pretože je podľa nej dosť skúsený. I napriek tomu sa o neho vždy bojí.

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Rasťo Ekkert má za sebou prvý kritický moment cesty okolo sveta (6. 2. 2006)



nasledujúci článok >>
Mesto Nitra podpísalo zmluvu s biskupským úradom
<< predchádzajúci článok
Webstránka Redline 2006 v novom kabáte