Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

08. februára 2006

Slabý výkon webových stránok stojí firmy priemerne 500 tis.GBP



Slabý výkon transakčných webových stránok stojí tretinu európskych maloobchodných a finančných spoločností z rôznych častí Európy priemerne 500 tis. britských libier (GBP) ročne, čo je ...



Zdieľať

BRATISLAVA 8. februára (WN/SITA) - Slabý výkon transakčných webových stránok stojí tretinu európskych maloobchodných a finančných spoločností z rôznych častí Európy priemerne 500 tis. britských libier (GBP) ročne, čo je približne 27,4 mil. Sk. Ďalších 21 % spoločností odhaduje, že nedostatočný výkon webových stránok ich stojí okolo 1,5 mil. GBP a 23 % odhaduje náklady približne na 2 mil. GBP. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Compuware Corporation, ktorý uskutočnila medzi 200 riaditeľmi IT oddelení z Veľkej Británie, Francúzska, Nemecka a Holandska. V rámci prieskumu oslovila Compuware aj 400 spotrebiteľov. Podľa Compuware nedokáže spokojnosť svojich on-line zákazníkov na internete komplexne zabezpečiť 94 % európskych maloobchodných a finančných spoločností.

Presné informácie o skúsenostiach návštevníkov svojich webových stránok má podľa prieskumu len 6 % z týchto firiem, a to napriek tomu, že 50 % oslovených spoločností monitoruje a spravuje výkon svojich transakčných webových stránok. Ako uviedlo 51 % IT riaditeľov, ich firma sleduje záťaž webového serveru a podniká kroky, aby zvýšený objem požiadaviek nespôsobil pád serveru. "Tento prístup však neumožňuje firmám merať a vyhodnocovať skutočné skúsenosti koncových užívateľov v reálnom čase, ani neumožňuje nájsť pravdepodobné príčiny nedostatočného výkonu webového rozhrania," uviedol riaditeľ oddelenia Global Performance spoločnosti Compuware Michael Allen.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, celkom 20 % oslovených firiem zisťuje skúsenosti koncových užívateľov simuláciou užívateľských transakcií. Táto metóda však podľa Allena môže poskytovať zavádzajúce údaje. "Transakčné webové stránky sa stali neoddeliteľnou súčasťou podnikania, tak ako predajne alebo priehradky. Dôležité je, že práve tieto stránky majú zásadný vplyv na skúsenosti spotrebiteľov s firmou. Aj keď si spoločnosti môžu myslieť, že používajú všetky nevyhnutné postupy pre zaistenie spokojnosti užívateľov, v skutočnosti to tak nie je," povedal Allen. Zhruba 72 % spotrebiteľov uvádza, že ak web nefunguje na dostatočnej úrovni, veľmi pravdepodobne na ňom žiadnu objednávku neuskutočnia. Ďalších 68 % uviedlo, že ak chod webových stránok neodpovedá ich predstavám, nakúpia hľadaný tovar na inom webe. Len 43 % opýtaných zákazníkov opätovne navštívi stránky, ktoré pri poslednej návšteve vykazovali nedostatočný výkon.

Spoločnosť Compuware Corporation je americká softvérová a IT spoločnosť. Medzi klientov spoločnosti Compuware, ktorá bola založená v roku 1973, patria vedúce medzinárodné IT spoločnosti, vrátane 90 % podnikov z rebríčku Fortune 100.

(1 GBP = 54,791 SKK)

FOTO.SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Výstava Divokí anjeli v erotickom salóne v Bratislave
<< predchádzajúci článok
Slovom roka 2005 je vtáčia chrípka