![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Piatok 7.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má René
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
14. októbra 2009
Slováci a Slovenky si potrpia najmä na značkovú obuv
Na Slovensku pribúda milovníkov a milovníčok značkovej módy rovnako z radov žien ako aj mužov.
Zdieľať
Ľudia na Slovensku si čoraz viac potrpia na značkové oblečenie, najviac však preferujú značku pri obuvi. Ak by si Slováci a Slovenky mali spomedzi odevov a doplnkov vybrať tri veci, pri ktorých im najviac záleží na značke, u 62 percent by jednoznačne zvíťazili topánky. Po nich nasleduje v celkovom rebríčku športové oblečenie s 38 percentami, o ktoré sa o niečo viac zaujímajú muži, a džínsové nohavice s 22 percentami, pri ktorých je veľmi dôležitý aj strih. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK, do ktorého sa zapojilo 528 ľudí vo veku od 15 do 50 rokov. Celkovo, ľudí obľubujúcich značkovú módu na Slovensku pribúda, rovnako z oboch pohlaví. Preferencie značiek u jednotlivých druhov oblečenia a doplnkov sa však líšia podľa pohlavia.U žien skončila po topánkach a športovom oblečení spodná bielizeň, na ktorej značku si potrpí 23 percent Sloveniek. Na štvrtom mieste u respondentiek skončili džínsy a slnečné okuliare. Necelých 17 percent uprednostňuje značku pri tričkách a 16 percent pri kabelkách. Zhruba desatina obľubuje značkový kostým. Ženám menej záleží na značke v prípade šiat, blúzok a nohavíc.
Po obuvi a športovom oblečení obsadilo tretiu priečku v "mužskom" rebríčku tričko s 26 percentami, na štvrtom mieste slnečné okuliare s 23 percentami. Značka riflí je dôležitá pre vyše pätinu a oblek pre 17 percent Slovákov. Na značku si pri kúpe nohavíc alebo šortiek potrpí približne osem percent zákazníkov a pri kúpe opaska a košele zhruba každý dvadsiaty.
Obe pohlavia hodnotia rovnako tiež bundu alebo kabát, značka je v tomto prípade dôležitá pre približne 14 percent respondentov a respondentiek. Taška a vak získali 13 percent, peňaženka šesť percent.
Agentúru SITA informovala Daniela Čekovská zo spoločnosti GfK Slovakia.
(SITA)
