Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

31. októbra 2005

Slovak Telecom podporuje ekonomicky slabšie regióny Slovenska vytváraním nových pracovných miest



Spoločnosť Slovak Telecom prevádzkuje od marca 2005 v Prešove svoje prvé komerčné call centrum.



Zdieľať
V priebehu ôsmich mesiacov využilo služby komerčného call centra 15 firemných zákazníkov zo štyroch európskych krajín. Ambíciou Slovak Telecomu je rozšíriť svoje pôsobenie aj do ďalších krajín strednej a východnej Európy. Situovaním call centra do regiónu, kde je vysoká nezamestnanosť, chce Slovak Telecom prispieť k zvyšovaniu pracovných príležitostí, ktoré si vyžadujú kvalifikovanú a odbornú pracovnú silu.


Komerčné call centrum, odštepný závod Slovak Telecomu je určené na poskytovanie služieb formou outsourcingu, čiže na ich prenájom pre klientov doma i v zahraničí. Výhodou komerčného call centra je, že zákazníci si ponúkané služby prenajmú, a tak nemusia investovať do technológie a vlastného personálu.


Zákazník si môže vybrať podľa vlastných potrieb úplný alebo len čiastočný outsourcing. Pri výbere úplného outsourcingu poskytuje call centrum komplexný servis, čiže prenájom agentských miest, priestorov, liniek, vyškolenie agentov centra, reporting na dennej, týždennej a mesačnej báze, nahrávanie hovorov. V prípade čiastočného outsourcingu si môže zákazník prenajať len časť služieb, napríklad priestory, agentské miesta či iné služby. Zákazníci môžu využívať služby call centra dlhodobo (napr. v prípade infoliniek), alebo len na krátkodobé, tematicky zamerané projekty (napr. telemarketingová kampaň).


Pri budovaní komerčného call centra sme využili naše bohaté skúsenosti s prevádzkovaním vlastných call centier. Podarilo sa nám vybudovať moderné call centrum, ktoré úspešne pracuje nielen pre domácich, ale aj zahraničných zákazníkov. Vzhľadom na to, že vieme poskytnúť komplex ponúkaných služieb v štrnástich jazykoch, sme pripravení rozšíriť naše pôsobenie do ostatných krajín regiónu strednej a východnej Európy. Som veľmi rád, že naša spoločnosť spolupracuje s okolitými vysokými školami a dáva tak mladým ľuďom príležitosť pracovať na vysoko kvalifikovanej pozícii. Poskytovanými kvalitnými službami chceme na Slovensko prilákať ďalších domácich i zahraničných investorov“, uviedol predseda predstavenstva a prezident Slovak Telecomu Miroslav Majoroš.


Oceňujem, že Slovak Telecom vybudoval takéto špičkové pracovisko práve na východe Slovenska, kde zápasíme so stále pretrvávajúcou vysokou mierou nezamestnanosti. Som presvedčený, že aj toto je spôsob, akým poukázať na významný potenciál tohto regiónu a prispieť k vytváraniu nových pracovných príležitostí“, povedal Pavol Prokopovič, Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.


Na začiatku prevádzky komerčného call centra bolo vytvorených 60 nových pracovných miest. V súčasnosti je ich počet viac ako dvojnásobný - 125 miest. Celkový počet zamestnancov je však, vzhľadom na prácu na smeny, až 230. V prvej polovici roku 2006 sa plánuje ďalšie rozšírenie miest call centra až na 250. Call centrum sa dnes zameriava na poskytovanie služieb šitých na mieru pre spoločnosti pôsobiace v odvetviach telekomunikácií, bankovníctva, dopravy, automobilového priemyslu a zábavy. V priebehu budúceho roku by sa mali tieto odvetvia doplniť o oblasť poisťovníctva, IT a online služieb.


Služby call centra využilo do dnešného dňa 15 zákazníkov zo 4 krajín. Okrem domácich spoločností (HVB Bank Slovakia, Železnice SR, Tatra banka, atď.), sú medzi spokojnými zákazníkmi call centra aj 2 spoločnosti z ťeskej republiky, dve z Nemecka a jedna z Ukrajiny. Ambíciou Slovak Telecomu je rozšíriť svoje pôsobenia aj v ostatných krajinách predovšetkým v oblasti strednej a východnej Európy, a využiť tak potenciál svojich jazykovo zdatných agentov. Agenti poskytujú služby v štrnástich jazykoch – slovenskom, anglickom, nemeckom, francúzskom, českom, maďarskom, poľskom, ruskom, bulharskom, chorvátskom, gréckom, rumunskom, španielskom, ukrajinskom.


Služby, ktoré komerčné call centrum poskytuje je možné rozdeliť do troch skupín. Prvou skupinou sú tzv. inboundové služby, čiže spracovanie prichádzajúcich hovorov na zákazníkove telefónne číslo. V praxi to znamená, že zákazník si zriadi napríklad info linku alebo help desk, prichádzajúce hovory zo strany zákazníkov však spracovávajú vyškolení agenti call centra. K inboundovým službám patria napríklad aj informácie o produktoch či informácie o platbách. K najčastejším číslam, ktoré si zákazníci zriaďujú a volania sú následne spracovávané agentmi sú bezplatné číslo 0800 (volajúci neplatia žiaden poplatok, všetky náklady sú pokryté call centrom); zdieľané číslo 0850 (volajúci platia ako za miestny hovor, zvyšok ceny je pokrytý zo strany call centra); prémiové číslo 0900 (volajúci platia viac, ako za bežný hovor) a skrátené číslo 16xxx a 18xxx (cena volaní je rovnaká ako pri bežných číslach, výhodou je, že číslo je ľahšie zapamätateľné pre zákazníka).


Druhou skupinou služieb sú tzv. outboundové služby, čiže aktívne telefonické kontaktovanie zákazníkov. K týmto službám patria napríklad aktívny telefonický predaj, prieskum trhu, produktové promo kampane, programy na udržanie zákazníka, vymáhanie pohľadávok. V praxi to znamená, že zákazník si zadá napríklad podmienky prieskumu a agenti call centra ho zrealizujú.


Treťou skupinou sú tzv. back office služby, čiže spracovanie informácií, ako napríklad prijatých dát, objednávok, korešpondencie, faxov.


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Sadzby povinného zmluvného poistenia sú už známe.
<< predchádzajúci článok
Joschka Fischer sa piatykrát oženil