![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 7.7.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Oliver
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
07. júla 2025
Slovakia Travel čelí kontrole, je otvorená voči prevereniu svojej činnosti a hospodárenia
Národná organizácia pre propagáciu cestovného ruchu Slovakia Travel deklaruje otvorenosť voči prevereniu svojej činnosti a hospodárenia.
Zdieľať

Reaguje tak na podnet poslanca Národnej rady SR Richarda Dubovického, ktorý sa obrátil na Najvyšší kontrolný úrad SR so žiadosťou o kontrolu hospodárenia inštitúcie.
Sú otvorení voči prevereniu
„Dôvera verejnosti je pre nás kľúčová. Sme otvorení voči Najvyššiemu kontrolnému úradu SR a sme pripravení poskytnúť mu všetku súčinnosť pri preverení našej činnosti a hospodárenia," uviedol generálny riaditeľ Slovakia Travel Matej Fekete.
Do vedenia organizácie nastúpil v apríli 2025. Ako zdôraznil, v čase jeho nástupu organizácia nemala strategický dokument definujúci jej víziu, čo negatívne ovplyvňovalo jej činnosť a schopnosť napĺňať ciele. Nové vedenie aktuálne pripravuje aktualizovanú stratégiu, ktorá má reagovať na výzvy domáceho i zahraničného turizmu.
Počet návštevníkov rastie
Slovakia Travel zároveň v reakcii na kritiku opozície pripomína, že podľa dát Štatistického úradu SR počet návštevníkov Slovenska neustále rastie od roku 2022. V roku 2024 dosiahol cestovný ruch úroveň 92 % v porovnaní s referenčným rokom 2019. Hoci počet zahraničných návštevníkov je ešte nižší o 12,5 %, domáci turizmus tvorí 65 % všetkých návštevníkov, čo podľa vedenia organizácie dokazuje jeho odolnosť.
„Podpora domáceho turizmu nie je v rozpore s podporou zahraničného – ide o komplementárne aktivity. Domáci návštevníci sú stabilizačným pilierom slovenského cestovného ruchu a významne prispievajú k regionálnemu rozvoju, udržaniu pracovných miest a sezónnej vyťaženosti. Je preto logické a strategické, že značná časť komunikačných aktivít smeruje aj na domáci trh," konštatoval Fekete.
Dôraz na domácich turistov
Organizácia uvádza, že dôraz na domácich turistov nie je výsledkom interného rozhodnutia, ale reakciou na opakované požiadavky z regiónov, krajských a oblastných organizácií cestovného ruchu, ako aj ďalších partnerov z praxe. Tí počas pracovných stretnutí dlhodobo upozorňujú na potrebu systematickej podpory tohto segmentu. Slovakia Travel sa preto podľa vlastných slov snaží ich potreby reflektovať najmä v oblasti marketingu.
Zmluvné vzťahy so subjektmi, ktoré pre organizáciu zabezpečujú marketingové či poradenské služby, vznikajú na základe verejného obstarávania. Výber partnerov prebieha podľa zákona, pričom dlhodobá spolupráca s niektorými dodávateľmi vychádza z ich odbornosti, skúseností a schopnosti plniť požiadavky s potrebnou kvalitou.
Zdroj: SITA.sk - Slovakia Travel čelí kontrole, je otvorená voči prevereniu svojej činnosti a hospodárenia © SITA Všetky práva vyhradené.
Konzulát v Užhorode pomáha slovenským firmám uplatniť sa pri obnove Ukrajiny, povedie ho Henrich Sasai
Letovisko Bali zrušilo desiatky letov pre explóziu sopky na neďalekom ostrove