Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

23. októbra 2010

Slovensko sa pripojilo k lancutskej deklarácii



Slovensko sa oficiálne pripojilo k novej lancutskej deklarácii, cieľom ktorej je vybudovať najkratšiu cestu zo severu Európy na juh. Na stretnutí zástupcov ministerstiev dopravy ...



Zdieľať
figel Foto: SITA, AP

BRATISLAVA 23. októbra (WEBNOVINY) - Slovensko sa oficiálne pripojilo k novej lancutskej deklarácii, cieľom ktorej je vybudovať najkratšiu cestu zo severu Európy na juh. Na stretnutí zástupcov ministerstiev dopravy siedmych krajín v poľskom Lancute dokument za Bratislavu podpísal minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Tuchscher.

Cesta označovaná ako Via Carpatia má spájať mestá Klaipeda – Kaunas – Białystok – Lublin – Rzeszów – Košice – Miskolc – Debrecen – Oradea – Lugoj – Calafat/Constanta – Sofija/Svilengrad – Thessaloniki a na jej výstavbe sa budú podieľať Litva, Poľsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a Grécko. “Slovensko je nielen súčasťou Via Carpatia, ale zároveň je v jej strede. V horizonte dvoch rokov bude skompletizovaná jedna tretina zo slovenských 120 kilometrov Via Carpatia na báze diaľničných a rýchlostných ciest,” uviedol Figeľ.

Pôvodnú Lancutskú deklaráciu v roku 2006 podpísali ministri dopravy štyroch krajín – Litvy, Poľska, Maďarska a Slovenska a názov projektu bol Via Baltica. Na našom území je súčasťou tejto cesty úsek diaľnice D1 medzi Prešovom a Košicami. Odhad dokončenia celého koridoru na našom území je po roku 2014 – rýchlostná cesta z Košíc na Milhosť je vo výstavbe a medzi Prešovom a Duklou je pokročilá príprava rýchlostnej cesty R4.Minister Figeľ rokoval pri príležitosti podpisu deklarácie aj s poľským partnerom Cezarym Grabarczykom o vzájomnej spolupráci pri budovaní cestných koridorov. „Naša hranica s Poľskom je najdlhšia spomedzi všetkých susedov, ale zároveň málo priepustná. Potreba vzájomnej spolupráce si zaslúži viac investícií do rozvoja cestného a vlakového spojenia,“ dodal Figeľ. Slovensko plánuje spojenia na diaľniciach a rýchlostných cestách na Kysuciach (Skalité – Zvardoň) a na východe Slovenska (Vyšný Komárnik – Barwinek) a na cestách prvej triedy (Mníšek na Popradom a Lisá Poľana).

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Termíny prázdnin sú známe na tri roky vopred
<< predchádzajúci článok
Pred príchodom Janukovyča došlo k trom výbuchom