Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

21. októbra 2013

Úseky ciest R7 a D4 by sa pre urýchlenie výstavby nemali spájať



Plánovaná výstavba diaľničných úsekov R7 a D4 by sa nemala spájať. Stav príprav rýchlostnej cesty R7 je na rozdiel od úsekov diaľnice D4 vo vysokom stupni rozpracovanosti, ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 21. októbra (TASR) – Plánovaná výstavba diaľničných úsekov R7 a D4 by sa nemala spájať. Stav príprav rýchlostnej cesty R7 je na rozdiel od úsekov diaľnice D4 vo vysokom stupni rozpracovanosti, a tak by s výstavbou R7 bolo možné začať už v roku 2014 a nie až v roku 2015, ako plánuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR. Uviedol to dnes na tlačovej besede poslanec Národnej rady (NR) SR Arpád Érsek (Most-Híd) a starostka Mestskej časti Bratislava – Podunajské Biskupice Alžbeta Ožvaldová.


"V septembri sme dostali správu, že vláda SR a minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) sa rozhodli spojiť dva úseky diaľnic D4 a R7 s použitím PPP financovania, pretože finančné prostriedky z európskych fondov sa v bratislavskom regióne nemôžu použiť. My si však myslíme a trváme na tom, že pripravenosť výstavby R7 a D4 je úplne neúmerná. Vieme, že R7 je v takom štádiu pripravenosti, že v prípade rozdelenia D4 a R7, by sa R7 mohla v roku 2014 nezávisle začať stavať. Avizovaný začiatok výstavby R7 v roku 2015 nie je pre nás prijateľný," priblížil Érsek.

Prisľúbil zároveň, že starostovia dotknutých približne 24 obcí urobia všetko preto, aby sa záležitosti ohľadom potrebných vyjadrení, povolení od obcí poskytli rezortu dopravy bez meškania - obratom. "Následne od pána ministra dopravy Počiatka očakávame vysvetlenie, prečo by sa pri takomto ústretovom postoji obcí nemohlo začať s výstavbou R7 v roku 2014. Pre vzájomné stretnutie sme pánovi ministrovi ponúkli termín stretnutia v čase do 15. novembra. Starostovia obcí budú termín stretnutia akceptovať," zdôraznil.

"Žiadame, aby sa našli peniaze na PPP projekty a aby sa začalo konečne stavať. Stavať sa podľa nás dá aj bez úsekov cesty D4. Pri spájaní R7 a D4 sa spája spojiteľné s nespojiteľným. Totiž cesta R7 je v štádiu prípravy "na spadnutie" a ak budeme čakať na dokumentáciu potrebnú pre výstavbu D4, tak prejde ďalších päť rokov. Chcem preto vyzvať pána ministra dopravy v mene všetkých starostov okolitých obcí, aby svoje sľuby z listu, zaslaného mi v roku 2012, dodržal. Žiadam ho, aby nespájal výstavbu D4 s R7," spresnila Ožvaldová.

Pripomenula, že neúnosná cestná dopravná situácia z juhovýchodu SR smerom do Bratislavy bola potvrdená už uznesením vlády SR v roku 2003, keď kabinet odsúhlasil výstavbu rýchlostnej komunikácie R7. "Žiadame preto v mene všetkých starostov okolitých obcí, aby sa pokračovalo vo výstavbe, pretože už dnes neúnosná dopravná situácia je zo dňa na deň horšia a horšia," dodala.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Strategického partnera pre VOP Trenčín vyberú do 15 dní
<< predchádzajúci článok
VšZP plánuje zmeny v zazmluvňovaní špecialistov