Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. marca 2013

Úspornejšie autá môžu v EÚ vytvoriť tisíce pracovných miest



Navrhovaná európska smernica o spotrebe motorových vozidiel, o ktorej budú zákonodarcovia v Európskom parlamente debatovať tento týždeň, by mohla pomôcť vytvoriť 400 tis. pracovných miest a ušetriť ...



Zdieľať
eko auto BRUSEL 18. marca (WEBNOVINY) - Navrhovaná európska smernica o spotrebe motorových vozidiel, o ktorej budú zákonodarcovia v Európskom parlamente debatovať tento týždeň, by mohla pomôcť vytvoriť 400 tis. pracovných miest a ušetriť únii desiatky miliárd eur ročne v nákladoch na pohonné látky.


Vyplýva to z výsledkov štúdie zverejnených v nedeľu.

Britské konzultantské spoločnosti Cambridge Econometrics a Ricardo-AEA na základe údajov z návrhu Európskej komisie a automobilového priemyslu zistili, že úspornejšie autá a dodávky by EÚ dokázali ušetriť palivové náklady vo výške 57 až 79 mld. eur ročne.

"Výsledok tiež naznačuje, že ak by sa podaril nenákladný prechod k používaniu úspornejších vozidiel, viedlo by to k vzniku pracovných miest v celom európskom automobilovom priemysle a jeho dodávateľskom reťazci a zároveň by sa zlepšila kúpyschopnosť európskych spotrebiteľov. Znížil by tiež závislosť Európy na dodávkach ropy a dopad prípadných budúcich zvýšení jej ceny na európsku ekonomiku," povedal koordinátor výskumného projektu Phil Summerton.

Konzultanti odhadli, že v porovnaní s hľadaním alternatívnych zdrojov ropy by efektívnejšie spaľovacie motory, ako aj hybridné a elektrinou poháňané automobily mohli v Európe vytvoriť 356 až 443 tis. pracovných miest.

Podľa ich optimistického scenára by výmena všetkých áut v Európe za úspornejšie do roku 2030 mala spotrebiteľov stáť o 46 mld. eur viac ako v súčasnosti, zároveň by sa však na palive ušetrilo 79 mld. eur, vďaka čomu by bolo ročne k dispozícii o 33 mld. eur viac na podporu ekonomiky.

Írsko, ktoré EÚ v súčasnosti predsedá, však varovalo pred unáhleným prijímaním nových zákonov a Nemecko, kde majú sídlo výrobcovia luxusných áut Daimler, BMW aj Audi, návrhu komisie oponuje s tým, že hoci Berlín inovácie podporuje, rozhodnutie by malo ostať na spotrebiteľoch.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Britské regióny budú o verejných výdavkoch rozhodovať samy
<< predchádzajúci článok
Čína je piatym najväčším exportérom zbraní na svete