Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

25. septembra 2007

Výstavba diaľnice sa zatiaľ nezačala



Výstavba diaľničného úseku Sverepec - Vrtižer, ktorý prechádza cez Považskú Bystricu, sa stále nezačala. Ako agentúru SITA informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel ...



Zdieľať

TRENČÍN 25. septembra (WEBNOVINY) - Výstavba diaľničného úseku Sverepec - Vrtižer, ktorý prechádza cez Považskú Bystricu, sa stále nezačala. Ako agentúru SITA informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík, momentálne vyhodnocujú tender na druhý úsek diaľnice od centra mesta po Vrtižer. Na prvý úsek od Sverepca po centrum by mala byť podľa jeho slov vypísaná súťaž v najbližších dňoch. Jánošík predpokladá, že sa s výstavbou druhého úseku začne do konca tohto roka. Aktuálna predpokladaná hodnota takmer desaťkilometrového úseku Sverepec - Vrtižer je 11 mld. Sk. Ak by všetky predložené ponuky prekročili hodnotu štátnej expertízy, súťaž bude zrušená. Podľa Jánošíka sa to stalo pri súťaži na diaľničný úsek Mengusovce - Jánovce.

Výstavba diaľnice cez mesto sa roky odďaľuje. "Chceme v každom prípade obidva úseky začať stavať ešte v tomto roku. Predpokladám, že výstavba druhého úseku sa začne najneskôr v septembri a prvý úsek by sme mali začať stavať v mesiacoch november až december," povedal v júni tesne pred vyhlásením prvého tendra riaditeľ NDS Igor Choma. NDS však vyhlásenie tejto súťaže avizovala už vo februári. Diaľnica mala byť podľa predstáv predchádzajúcej vlády postavená ešte pred otvorením automobilky Kia pri Žiline v roku 2006. Premávku v prehustenej Považskej Bystrici v súčasnosti riadi Inteligentný dopravný systém za 100 mil. Sk.

Diaľničný úsek Sverepec - Vrtižer bude mať podľa NDS 9 595 metrov, vyžiada si výstavbu 20 mostov, mimoúrovňové križovania, asanáciu 21 objektov, vrátane budovy polície. Od vrchu Šibeničník povedie 1 786 metrov dlhá estakáda ponad Považskú Bystricu. V rámci protihlukových opatrení v meste taktiež vymenia tisícky okien. Prvé štúdie diaľničného úseku cez Považskú Bystricu vznikli v 60. rokoch. Niektorí občania žiadali, aby bol úsek realizovaný tunelovým variantom mimo mesto. S protestom voči schválenému variantu sa dostali až na Najvyšší súd SR. Ten ich žalobu zamietol. Na európsky súd sa už podľa konateľa občianskeho združenia Diaľnica a príroda Juraja Smatanu neobrátili.
SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
SRo stále nevie, či dostane dotáciu na stredné vlny
<< predchádzajúci článok
Súťaž pre učiteľov je predĺžená do 7. októbra