![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Streda 5.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
29. januára 2014
Yahoo zvýšila zisk vo 4. kvartáli o 28 %, tržby ale stále klesajú
Americkej internetovej spoločnosti Yahoo sa naďalej nedarí zvýšiť tržby, keďže zadávatelia internetovej reklamy sa stále viac orientujú na konkurenčné spoločnosti ako Google či ...
Zdieľať
Foto: TASR/APInternetová reklama je pritom základným zdrojom príjmov firmy. Zisk Yahoo napriek tomu vzrástol, no pod rast sa podpísalo hlavne znižovanie nákladov. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Zisk spoločnosti za 4. štvrťrok 2013 dosiahol 348 miliónov USD (254,96 milióna eur), čo na akciu predstavuje 33 centov. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 28 %. Bez započítania niektorých jednorazových položiek dosiahla firma zisk 46 centov na akciu. Prekonala tak očakávania trhov, ktoré počítali so ziskom 39 centov/akcia.
Tento výsledok je síce pozitívny, no nerieši hlavný problém spoločnosti, ktorej sa nedarí získať viac peňazí z internetovej reklamy. Rast zisku je výsledkom najmä znižovania nákladov a lukratívnych investícií do ázijských internetových spoločností, najmä do čínskej Alibaba Group. To signalizuje, že ani novej šéfke Yahoo Marisse Mayerovej, ktorá prišla do firmy pred 1,5 rokom práve z konkurenčného Google, sa zatiaľ nepodarilo nepriaznivú situáciu zmeniť.
Tržby klesli medziročne o 6 % na 1,27 miliardy USD, čo predstavuje pokles už 4. kvartál po sebe. To sa odrazilo aj na reakcii trhov a hodnota akcií Yahoo klesla po oznámení výsledkov takmer o 6 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
