Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. mája 2010

Začína druhá etapa stavby pre 1. úsek D1



Minister dopravy Ľubomír Vážny, predseda vlády Robert Fico a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma pracujú počas návštevy stavby - prepojenie diaľničnej estakády D1 Sverepec - Vrtižer v decembri minulého ...



Zdieľať
dialnica sverepec vrtizer Minister dopravy Ľubomír Vážny, predseda vlády Robert Fico a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma pracujú počas návštevy stavby - prepojenie diaľničnej estakády D1 Sverepec - Vrtižer v decembri minulého roka. Považská Bystrica

Foto: SITA/Matúš Ružička BRATISLAVA 20. mája (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. začína v piatok 21. mája druhú etapu výstavby prvého úseku diaľnice Sverepec - Vrtižer. Ďalšia etapa zahŕňa výstavbu mimoúrovňovej križovatky Sverepec, ako aj Strediska správy a údržby diaľnic Považská Bystrica, ktoré bude dohliadať na úsek od Nemšovej po Hričovské Podhradie. Súčasťou prác bude aj stavba prevádzkovej budovy polície, preložka cesty 1. triedy a 2. triedy a tiež vybudovanie veľkej okružnej križovatky pod Mestskou estakádou v Považskej Bystrici. Pôjde o práce na častiach prvého úseku diaľnice, ktoré sa doteraz ešte nevykonali. Podľa podmienok tendra práce za predpokladanú cenu 24 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty majú trvať dva roky od uzavretia zmluvy s vybraným dodávateľom. Zákazka má byť spolufinancovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava.

Obidva úseky D1 Sverepec - Vrtižer v celkovej dĺžke 9,6 kilometra budú po ukončení zhruba dvojročnej výstavby otvorené predčasne 30. mája a sprevádzkované pre motoristov od 31. mája. Ide o posledné chýbajúce úseky diaľnice medzi Bratislavou a Žilinou. Zmluvná cena výstavby oboch úsekov diaľnice predstavovala 272,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Európska únia schválila začiatkom minulého roka na financovanie projektu z Kohézneho fondu sumu 263,47 mil. eur. Prvý úsek diaľnice zo Sverepca do Považskej Bystrice v dĺžke 4,9 kilometra začalo stavať Združenie Sverepec - Vrtižer (Doprastav, a.s. a Skanska BS, a.s.) v júli 2008 s plánovaným dokončením v októbri tohto roka. Zmluvná cena úseku dosiahla 147,5 mil. eur bez dane. Najťažšia časť diaľnice je skoro kilometer dlhá estakáda ponad obytnú časť Považskej Bystrice.

Druhý úsek D1 Sverepec - Vrtižer v dĺžke 4,7 kilometra z centra mesta do Vrtižera stavia od začiatku roka 2008 Združenie Manín (Váhostav-SK, Strabag, Bogl a Krýsl, zastúpené spoločnosťou Váhostav-SK). Zmluvná cena predstavovala 125,4 mil. eur bez dane. Stavba mala byť ukončená v júli tohto roka. Prvé štúdie diaľničného úseku cez Považskú Bystricu vznikli ešte v 60. rokoch minulého storočia. Niektorí občania žiadali, aby úsek išiel cez tunel mimo mesto. Protest voči schválenému variantu podali až na Najvyšší súd SR, ale ten ich žalobu zamietol.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Za štipľavý smrad môže žiak, plyn v škole neunikal
<< predchádzajúci článok
Ceny benzínu a nafty v EÚ sa takmer nezmenili