Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

06. novembra 2007

Západný počítačový model predaja lístkov Číne nesedí



Usporiadatelia budúcoročných olympijských hier v Pekingu dospeli po odstrašujúcej skúsenosti s kolapsom počítačového systému k záveru, že predaj vstupeniek založený na princípe "kto prv príde, ...



Zdieľať

PEKING 6. novembra (WEBNOVINY) - Usporiadatelia budúcoročných olympijských hier v Pekingu dospeli po odstrašujúcej skúsenosti s kolapsom počítačového systému k záveru, že predaj vstupeniek založený na princípe "kto prv príde, ten prv berie", je vzhľadom na masový záujem nevyhovujúci. O majiteľoch lístkov, ktoré sú k dispozícii v druhej fáze predaja na čínskom trhu, tak rozhodne osud ako fenomén oveľa bližší orientálnej kultúre než západná súťaživosť. "Model ´kto prv príde, ten prv berie´ Číne nesedí. Nemôžeme prebrať vzor, ktorý je úspešný v iných krajinách," hľadá príčiny minulotýždňového krachu člen programovej komisie Medzinárodného olympijského výboru a poradca pre pekinské OH Wei Ji-žong poukazujúc najmä na vysoký počet obyvateľov krajiny: "Čína má 1,3 miliardy obyvateľov, počet vstupeniek je v porovnaní s týmto číslom takmer zanedbateľný. Bolo by chybou skopírovať stratégiu predaja fungujúcu v iných krajinách." Populácia Číny je v porovnaní s USA, ktoré naposledy usporiadali letné OH v roku 1996, štvornásobná, oproti hostiteľskej krajine OH 2000 Austrálii dokonca 65-násobná. Iba samotný Peking má 17 miliónov obyvateľov, čo je viac ako celé 11-miliónové Grécko, usporiadateľ OH 2004 v Aténach.

Organizačný výbor podujatia (BOCOG) sa preto rozhodol použiť pri opätovnom spustení predaja na domácom trhu princíp žrebovania. Cieľom je zabezpečiť "spravodlivé" podmienky pre všetkých čínskych uchádzačov, ktorí môžu podať žiadosť v termíne od 10. do 30. decembra. Dátum lotérie oznámia neskôr.

BOCOG sa minulý týždeň verejne ospravedlnil za dočasné zastavenie predaja vstupeniek, ktoré si vyžiadal pád počítačového systému. V utorok ráno sa v Číne začala druhá fáza distribúcie, ale po tom, ako za prvú hodinu zaznamenali 8 miliónov internetových pripojení, systém skolaboval a proces objednávania musel byť zastavený. Z ponúkaného počtu 1,85 milióna lístkov sa stihlo predať iba 43 000. Okrem internetových žiadateľov zaevidovali v "osudnej" hodine 3,8 milióna telefonujúcich zákazníkov. Možnosť objednať si lístky ponúkali okrem internetovej stránky a telefónnych liniek aj pobočky Čínskej národnej banky.

Obrovský záujem vyvolala aj prvá vlna distribúcie, v rámci ktorej v júni predali 1,6 milióna lístkov. BOCOG má veľmi dobré predpoklady, aby olympijské hry úplne vypredal. To by znamenalo nájsť majiteľov pre 7 miliónov vstupeniek, z ktorých 75 percent má zostať v rukách domácich obyvateľov. Za hranice hostiteľskej krajiny sa začnú lístky predávať až v apríli.

SITA, AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slovensko na titulke, namiesto Hantuchovej čierna ovca Micheľ
<< predchádzajúci článok
Heninová možno nebude v Pekingu obhajovať olympijské zlato