Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

08. novembra 2007

AUDI PRO RACING bratislavský automobilový slalom 2007



Nos dráždiaca vôňa benzínu a spálených gúm, hluk motorov vibrujúci ušnými bubienkami, zrýchlený tep a zvýšený tlak, chvenie v rukách, napätie a koncentrácia v očiach - to všetko zažilo vyše ...



Zdieľať

BRATISLAVA 8. novembra (WN/PR) - Nos dráždiaca vôňa benzínu a spálených gúm, hluk motorov vibrujúci ušnými bubienkami, zrýchlený tep a zvýšený tlak, chvenie v rukách, napätie a koncentrácia v očiach - to všetko zažilo vyše 650 účastníkov AUDI PRO RACING bratislavského automobilového slalomu 2007.

Na letisku Milana Rastislava Štefánika si od 3. do 7. októbra vyskúšalo vyše 600 mužov a takmer 50 žien to, o čom sníva nejeden chlapec a dievča už od malička, a stali sa aspoň na chvíľku pretekármi. Bez ohľadu na svoj vek či profesiu si preverili svoje jazdecké schopnosti a zručnosti za volantom jedného z piatich vozidiel Audi A3 Sportback 2.0 TDI jazdiacich na diskoch OZ Racing a pneumatikách Yokohama, alebo na svojom vlastnom automobile.

Každý pretekár si vychutnal štart a úspešný prejazd cieľom celkom trikrát. Prvýkrát v tréningu a dvakrát v ostrej jazde, z ktorých sa čas tej lepšej započítal do výsledkov. Medzi štartom a cieľom čakala na každého kilometer dlhá trať, skomplikovaná tridsiatimi deviatimi bránkami a lemovaná ôsmimi traťovými komisármi, ktorým neušiel ani jeden zhodený kužeľ či vynechaná bránka. Všetci pretekári tak dostali šancu zúčastniť sa ozajstných pretekov a vyskúšať si krotenie koní burácajúcich motorov na uzavretej a bezpečnej trati.

AUDI PRO RACING bratislavský automobilový slalom bol pre jeho účastníkov však nielen pohladením na duši, ale aj potešením pre oči. Srdce nejedného fanúšika štvorkolesových miláčikov zaplesalo pri pohľade nielen na novučičké Audi A3 Sportback, ale aj na autá ako Honda S 2000, súťažný Nissan Sunny GTI či takmer pretekárske Subaru Impreza, ktorého hviezdičky ešte dlho žiarili v mnohých očiach. Okrem nich sa však na štarte objavili aj dve čerešničky na torte štvorkolesových účastníkov slalomu – formula Opel Lotus 2000 a formula Škoda MTX-01.
Na pretekárov, ale aj divákov, čakalo aj množstvo zaujímavých sprievodných akcií. Členovia RC Drift Teamu si pripravili pre účastníkov slalomu exhibičné jazdy na diaľkovo ovládaných autíčkach v mierke 1:10, ktoré si každý mohol skúsiť aj „zašoférovať“ . Návštevníci sa mohli zapojiť aj do viacerých súťaží a okrem vecných cien vyhrať aj jazdu so skutočným automobilovým pretekárom na jednej z Audi A3 Sportback či dokonca na krásnej Audi S5.

V rámci AUDI PRO RACING bratislavského automobilového slalomu mali účastníci tohto jedinečného športového podujatia nielen možnosť vyskúšať a vychutnať si pocit byť aspoň chvíľu pretekárom, ale aj šancu pozrieť si jazdy slalomových pretekárov s licenciou, ktorí si na tej istej dráhe zmerali svoje jazdecké schopnosti v rámci Majstrovstiev Slovenska. V sobotu 6. októbra 2007 sa tak sa betóne bratislavského letiska stretlo 24 jazdcov, ktorí pretekali v šiestich skupinách a triedach – licencovaní v skupine SV (pretekárske vozidlá), P+T (sériové a tuningovo upravené) a amatéri v rámci skupín PA1 (sériové vozidlá v triede do 1400 ccm), PA2 (dtto nad 1400 ccm), TA1 (sériové vozidlá s tuningovou úpravou do 1400ccm) a TA2 (dtto nad 1400ccm). Celkovo najlepší čas spomedzi všetkých účastníkov majstrovstiev dosiahol Marián Janeček, ktorého súčet časov dvoch najlepších jázd sa vyšplhal len na čas 1:55,348. Vo svojej skupine prvý a celkovo v rámci pretekov druhý, skončil Igor Végh s časom 1:57,360 a tretie miesto si vyjazdil víťaz skupiny P2, Vladimír Gábriš s časom 1:57,406.

Tak, ako väčšina športových podujatí, aj AUDI PRO RACING bratislavský automobilový slalom bol ukončený oficiálnym vyhlásením víťazov, na ktorom si svoje chvíľky slávy užili všetci tí, ktorí pobudli na dráhe čo najkratší čas. Víťazov, partnerov a organizátorov hostila v tento večer štýlová reštaurácia ONE a moderátorom večera sa stal riaditeľ pretekov, Ing. Vladimír Friedl, ktorý postupne vyhlásil víťazov vo všetkých kategóriách.
Na vozidlách Audi si počas piatich dní AUDI PRO RACING slalomu zapretekalo 527 jazdcov, no len jednému z nich sa podarilo preťať cieľovú líniu za menej ako minútu. Víťazom Audi Cupu sa tak stal Ivan Kelement, ktorý si časom 0:59,910 vyjazdil nielen jasné prvenstvo, ale aj jazdu vo formule F1 od cestovnej kancelárie HITKA. Druhé miesto si vďaka času 1:00, 179 vybojoval Majo Bóna a pohár za tretie miesto vyhral Vladimír Dimov s časom 1:01,303.

Ženy mali možnosť zabodovať nielen v rámci Audi Cupu, ale aj v rámci špeciálnej kategórie šitej priamo im na mieru – v Audi Cupe žien. Jeho kráľovnou sa stala Petra Kernová, ktorej pri svojej vynikajúcej jazde s obdivuhodným časom 1:01,096 pomáhali možno aj čarovné sily skrývajúce sa za jej diabolským štartovným číslom 666. Iba o desatinky sekundy neskôr prišla do cieľa aj Danica Hábelová s časom 1:01,737, no a stupienok víťaziek doplnila Alena Chorvátová, ktorá zvládla kilometrovú trať za 1:04,883.

Medzifiremných pretekov sa celkovo zúčastnilo 44 firiem, ktoré vyslali na štart od troch do 34 svojich zástupcov. Pre úplnú objektivitu sa všetci postavili na štart s identickými automobilmi Audi A3 Sportback a o umiestnení firmy na výsledkovej listine rozhodoval súčet časov najlepších troch reprezentantov z každej firmy. Víťazom a zároveň teda firmou s najrýchlejšími jazdcami sa stala firma MMM, ktorej prvenstvo zabezpečili Milan Gubala a Milan a Miloš Pokorný, ktorí spoločne dosiahli čas 3:06,250. Na druhom mieste sa umiestnila firma AST Presskam, ktorej traja najlepší jazdci, Viliam a Marcel Liedl spoločne s hercom Tomášom Maštalírom, pobudli na trati celkovo 3:06,717. Stupienok víťazov doplnila firma BAUEX s celkovým časom 3:07,145, o ktorý sa zaslúžili Peter Takáč, Ondrej Belanský a Vratislav Páleník.
Účastníci si mali možnosť okrem vozidiel Audi A3 Sportback zapretekať aj na svojich vlastných automobiloch, ktoré boli podľa objemu motorov rozdelené do troch tried.

V rámci triedy áut s objemom motora do 1400 ccm sa na prvom mieste umiestnil Karol Drgoň so štartovným číslom 444, ktorý svoju Škodu Felíciu prehnal cieľom za 0:59,242. S druhým najlepším časom 0:59,447, prišiel do cieľa hlučný Trabant 601 spolu s Ladislavom Kozmannom a napokon čas 1:00,327 zabezpečil Tomášovi Drgoňovi, jazdiacemu na Škode Felícia, tretie miesto.
Spomedzi tridsiatich piatich pretekárov, jazdiacich v triede áut s objemom motora do 2000 ccm, si prvenstvo vybojoval Igor Végh, ktorého Volkswagen Polo sa popasovalo s bránkami na trati za 0:58,592. Druhé miesto si vyjazdil Vlado Okali s Renaultom Clio a časom 0:58,876, no a tretie miesto obsadil Pavol Bednár na BMW 320i, ktorý kilometrovú trať zdolal za 0:59,473.

Najväčšie množstvo áut a pretekárov sa však stretlo v triede áut s objemom motora nad 2000 ccm, pretože do tejto kategórie boli zaradení nielen jazdci, ktorí si prišli zapretekať na svojich vlastných automobiloch s príslušným objemom motora, ale aj všetci tí, ktorí sa rozhodli štartovať s jedným z automobilov Audi A3 Sportback. V tejto kategórií sa tak stretlo až 584 pretekárov a jej lídrom sa stal Tomáš Erdélyi, ktorý bez jedinej trestnej sekundy prešiel traťou so svojím BMW M3 E36 za čas 0:56,464 a ktorý počas celých pretekov nenašiel premožiteľa. Druhé miesto v rámci triedy nad 2000 ccm a zároveň aj druhé miesto v absolútnom poradí pripadlo Petrovi Florekovi so Subaru Impreza GT a časom 0:56,883. Pretekár na červenom BMW 325i, Gustáv Miškeje, si vďaka času 0:57,141 vybojoval tretie miesto taktiež nielen v rámci svojej triedy, ale zároveň aj v absolútnom poradí.

Poháre, diplomy a ceny – balíčky s autokozmetikou SONAX v rukách víťazov napokon oficiálne ukončili už siedmy ročník tohto jedinečného športového podujatia z dielne pretekárskeho tímu PRO RACING a v mysliach jeho účastníkov ostali bohaté spomienky a nádej, že o rok sa budú môcť opäť stať aspoň na chvíľku pretekármi.


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hudba Mobyho bude voľne prístupná pre nezávislých režisérov
<< predchádzajúci článok
Iluzionista David Copperfield čelí ďalšej žalobe