Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Česi vedia o výhodnom nakupovaní veľa! Kupóny - stabilný trend v Českej republike



Atraktivita zľavových kupónov sa v Česku rok za rokom zvyšuje a ako naznačujú posledné štatistiky, množstvo ľudí si nákupy bez nich nevie ani predstaviť. Nejedná sa však už len o klasické kupóny, ktoré ste kedysi dostávali do svojej schránky ale vo veľkom pribúdajú najmä v online podobe.



Zdieľať
Česi vedia o výhodnom nakupovaní veľa! Kupóny - stabilný trend v Českej republike

 

Ako dokážu Česi ušetriť pri online nakupovaní?

Česká republika sa radí medzi krajiny, kde je online nakupovanie veľmi populárne. Toto tvrdenie dokazuje aj prieskum, kde sa zisťovalo, koľko ľudí, ktorí aktívne využívajú internet, cez neho aj nakupujú. V roku 2016 bolo toto číslo v hodnote 57 % a v roku 2021 sa vyšplhalo, až na neuveriteľných 84 percent. Nárast o celkom 27 %, za takéto krátke obdobie, je najväčším nárastom spomedzi všetky krajiny EÚ. 

Experti z promo-codes.cz hovoria, že pri veľkom počte týchto nákupov, bol využitý niektorý zo zľavových kupónov, prípadne iný druh zľavy. Česi teda vďaka takýmto ponukám dokážu ušetriť až niekoľko miliárd ročne. Informácie o zľavových kupónoch si často nechávajú zasielať do svojich mailových schránok, kde okrem iného získajú aj informácie o dátume exspirácie kupónu, o podmienkach jeho využitia a ďalšie.

Medzi ďalšie spôsoby, ktorými sa znížila finálna suma objednávky patrí aj platba kartou. Na tú si Česi zo začiatku museli zvykať, keďže bola zaužívaná najmä dobierka, pri ktorej sa vedeli uistiť, že je tovar v poriadku. Pri tomto spôsobe dopravy však zbytočne vyhadzujete peniaze, keďže aj tak vo väčšine prípadov tovar jednoducho prevezmete.

Čo Česi najčastejšie nakupujú online a koľko na to míňajú?

Ak už niekto nakupoval online, po čom najčastejšie siahol? Jednotkou spomedzi všetky dostupné produkty na trhu je oblečenie, ktoré do svojich košíkov pridali až 68 % nakupujúcich. Druhé miesto obsadili donášky z reštaurácií s 31 % a tretie miesto zasa nábytok s hodnotou 29 %. S pomerne vysokými číslami sú v tomto zozname aj kozmetické produkty (27 %), knihy (25 %), noviny (25 %), športové potreby (24 %), elektronické zariadenia (23 %) a detské hračky (20 %). 

Čo sa týka výšky priemerného nákupu, tak tá je v hodnote 83 €, ktorá je totožná s tou slovenskou. Táto suma je však značne ovplyvnená viacerými faktormi, kde tým najzásadnejším je prebiehajúca inflácia. Rovnako ju však ovplyvnila aj pandémia, počas ktorej bola zatvorená väčšina obchodov a nakupovanie v kamenných prevádzkach nebolo možné.

Aký je teda verdikt o zľavových kupónoch?

Ako už bolo spomínané, kupóny sa tešia čoraz väčšiemu záujmu zo strany spotrebiteľov, a to najmä vďaka prevládajúcim pozitívnym vplyvom na nákup. Kupóny sú totižto zadarmo, dostupné pre každého, je ich veľké množstvo a ich použitie je naozaj jednoduché.


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Technológie a automobilový priemysel majú k sebe bližšie ako kedykoľvek predtým
<< predchádzajúci článok
Imrecze je vinný z prijímania úplatku, do väzenia nepôjde a má zaplatiť peňažný trest 202-tisíc eur