Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

27. septembra 2005

Snežný pluh



7 x 24 hodín sme testovali šesťmiestnu Hondu F-RV 2,0i



Zdieľať
Široký minivan vyzeral spredu ako odhŕňač snehu, alias snežný pluh. Môže za to základný tvar predného nárazníka, ktorého bočné časti vystupujú do strany. Japonský výrobca ho navyše doplnil prídavnými spojlerom, resp. prídavnými prahmi po bokoch vozidla. Dokázali by sme žiť aj bez nich, v zime totiž určite utrpia nie jeden šrám od vysokého zamrznutého snehu. Predok auta pripomínal náhodnému pozorovateľovi nové Áčko od Mercedesa, zadné nadrozmerne veľké svetlá zasa niektorí prirovnávali k dizajnu BMW. Tak či onak – celok pôsobí vydarene a originálne. Zaujali nás aj blikače  v spätných zrkadielkach, masívne chrómované rúčky na dverách a športové zliatinové disky kolies.


150 koní pre vašu rodinu
Športový charakter mal aj motor s objemom dva litre s výkonom rovných 150 koní. Do 3000 ot/min síce príliš veľkú dynamiku neposkytuje, ale potom to príde – motor zatiahne, akoby sa zapálil druhý stupeň raketového pohonu. Pri pokojnejšej jazde nám vyšla spotreba v priemere 8,2 l/100 km, inak je to pokojne aj za desať (už sa tešíme na test FRV s turbodieselom 2,2 i-CTDI). Potešila nás aj nová šesťstupňová manuálna prevodovka s ovládaním ,,joystickom” na prístrojovke.  Výborný je podvozok, keďže auto je široké a nie príliš vysoké, s krátkymi prevismi karosérie, výsledkom je veľmi dobré ,,sedenie” na ceste.


Vpredu trio, vzadu trio
Ako sa podarilo Honde vytvoriť vpredu miesto pre tri sedadlá?  FR-V (Family Recreational Vehicle - rodinné rekreačné vozidlo) je kompaktné MPV s identickou dĺžkou ako Honda Civic. Je však až o 10 cm širšia, čo stačilo na vytvorenie miesta pre tretiu sedačku           v prednom rade sedadiel. My sme ju síce väčšinou používali sklopenú ako lakťovú opierku, ale dá sa na nej pohodlne sedieť. Príjemné pocity v interiéri vytvárajú kvalitné obkladové a poťahové materiály – na prístrojovke je zaujímavá kombinácia lakovaného plastu s plochami s hliníkovým vzhľadom. Prístroje sú podsvietené na oranžovo, na vrchole  palubnej dosky je umiestnené autorádio s kvalitným a hutným zvukom. Všetky ovládacie prvky, ktoré bývajú zvyčajne umiestnené na strednej konzole  - radiaca páka, ručná brzda, držiaky na poháre, si našli miesto na prístrojovej doske. Dokonca aj ovládače elektrického sťahovania okien sú uložené naľavo do volantu. Nič tak nezavadzia strednému pasažierovi v pohodlnom sedení a nastupovaní aj zľava.  Batožinový priestor Hondy FR-V má vďaka usporiadaniu sedadiel 2x3 aj pri plnom obsadení praktické rozmery a jeho objem je úctyhodných 439 litrov (sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 1 049 litrov).


Bezpečnosť na úrovni
Všetky verzie modelu FR-V sú vybavené dvojstupňovými čelnými airbagmi, cestujúcich na predných sedadlách chránia navyše bočné airbagy a odpredu až dozadu sú natiahnuté hlavové airbagy. Na všetkých sedadlách sú trojbodové bezpečnostné pásy. Bezpečnostný pás predného prostredného sedadla je integ-rovaný do samotného sedadla, zatiaľ čo bezpečnostný pás zadného prostredného sedadla má dvojité zapínanie a sťahuje sa navinutím do strechy. Vzadu, ale aj na predné sedadlo môžete posadiť malé dieťa do detskej sedačky. Uchytenie ISOFIX je totiž okrem dvoch bočných zadných sedadiel umiestnené aj vpredu v strede. Auto malo kotúčové brzdy na všetkých kolesách, ktoré sa v súčinnosti so systémami ABS a EBD postarali o veľmi krátke brzdné dráhy, aj systém kontroly stability VSA je v modeli s dvojlitrovým motorom na palube sériovo. Výsuvná ručná brzda pred strednou sedačkou sa pri vyvinutí tlaku sama zasunie späť – zabráni sa tým zraneniu kolena pri náraze.

Stojí to za to
Cena novej Hondy FR-V 1,7 sa začína pri pomerne priaznivej sume 759 000 korún (model s benzínovým dvojlitrom stojí o 90 000 korún viac). Sériová výbava obsahuje luxusné prvky ako automatická klimatizácia, rádio s CD prehrávačom, palubný počítač, elektricky ovládané všetky okná            a spätné zrkadlá, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, systémy ABS a EBD a šesticu airbagov. Honda nás opäť presvedčila svojou kvalitou spracovania a vysokou úrovňou základnej výbavy. Navyše – ostatným minivanom s tromi radmi sedadiel zostáva iba miniatúrny batožinový priestor. 
Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Opel Antara GTC: Gran Turismo Crossover
<< predchádzajúci článok
Velšicová nedá dopustiť na plastiku

Snežný pluh - diskusné fórum čitateľov

Honda FRV a cena1.1. 14:22:00