Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

26. mája 2006

SRo spúšťa v sobotu politickú reklamu a diskusie k voľbám



Slovenský rozhlas (SRo) začne špeciálne vysielanie venované júnovým predčasným parlamentným voľbám zároveň s oficiálnym štartom predvolebnej kampane v médiách - v sobotu 27. mája a ukončí ho ...



Zdieľať

BRATISLAVA 26. mája (SITA) - Slovenský rozhlas (SRo) začne špeciálne vysielanie venované júnovým predčasným parlamentným voľbám zároveň s oficiálnym štartom predvolebnej kampane v médiách - v sobotu 27. mája a ukončí ho deň pred voľbami 16. júna. Ako pre agentúru SITA uviedla tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková, okrem politickej reklamy politických subjektov, ktoré si ju objednali, bude rozhlas vysielať na Rádiu Slovensko aj diskusné relácie k voľbám. Séria 21 debát na živo, vždy so zástupcom jedného z kandidujúcich politických subjektov, bude denne po 17:00.

Diskusie sa na prvom okruhu SRo - Rádiu Slovensko budú vysielať denne aj cez víkend a každá bude trvať 28,5 minúty. O poradí, v akom sa strany vo volebných diskusiách SRo predstavia, rozhodlo žrebovanie. Konkrétnych zástupcov už vyberali politické subjekty samé. Ak však pozvaný politik do diskusie nepríde, čas vyhradený na stranu, ktorú reprezentuje, prepadne. Každá politická strana či hnutie totiž podľa Jobbikovej dostali upozornenie, že nemajú nárok na náhrady. Ako ďalej informovala Jobbiková, hosťom moderátorov diskusnej relácie - Maroša Stana a Richarda Kvasňovského, v prvej sobotňajšej predvolebnej diskusii bude predseda Slovenskej ľudovej strany (SĽS) Jozef Sásik. V nedeľu 28. mája bude hosťom líderka strany Nádej Alexandra Novotná. V pondelok 29. mája bude hosťom v štúdiu SRo podpredseda Kresťanskodemokratického hnutia (KDH) Július Brocka a v utorok 30. mája europoslankyňa za ĽS-HZDS Irena Belohorská.

Jobbiková upozornila, že volebné diskusie budú môcť poslucháči sledovať aj cez web-kamery na internetovej stránke SRo http://www.slovakradio.sk. Okrem toho môžu poslucháči hosťom predvolebných diskusných relácií v daný deň od 10:00 do 12:00 adresovať svoje otázky prostredníctvom telefónneho odkazovača na bratislavskom telefónnom čísle: 02/ 57273779. Najzaujímavejšie z nich položí moderátorská dvojica - Richard Kvasňovský a Maroš Stano v rámci každodennej diskusie s jedným zástupcom politického subjektu, ktorý kandiduje vo voľbách. Rozhlas vysielanie venované júnovým parlamentným voľbám propaguje aj na svojej internetovej stránke - http://www.slovakradio.sk, v špeciálnej sekcii.

Diskusie sú v SRo pre politické subjekty zdarma, politická reklama však nie. Rozhlasové politické spoty budú stáť od 3 000 do 15-tisíc korún. Politické reklamné spoty sa budú vysielať v špeciálnych reklamných blokoch. Každý deň bude šesť blokov - o 5:50, 8:50, 12:50, 14:50, 16:50 a o 22:20. V SRo chce mať počas predvolebnej kampane politickú reklamu 13 politických subjektov. Medzi stranami, ktoré budú bojovať o priazeň voličov v júnových parlamentných voľbách aj prostredníctvom svojej reklamy v SRo sú: HZDS-ĽS, SNS, SĽS, SMK, Nádej, Prosperita Slovenska, SDKÚ-DS, KSS, Smer-SD, ANO, KDH, HZD a koalícia SLNKO. Podľa Jobbikovej by SRo mal predbežne za politickú reklamu získať 1 268 000 korún. "Táto suma sa ešte zmení, pretože niektoré politické subjekty si nárok uplatnili, ale ešte neuhradili, nerozhodli sa zatiaľ, koľko vysielacieho času si kúpia," konštatovala Jobbiková. Podľa nej tak môžu urobiť do troch dní pred odvysielaním reklamy a 24 hodín pred odvysielaním poslať spot. "Politické subjekty, ktoré sa nenahlásili na politickú reklamu do 22. mája nemajú nárok na jej odvysielanie," dodala Jobbiková.

Predvolebná kampaň v médiách a s ňou aj vysielanie politickej reklamy sa oficiálne začína túto sobotu.

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Na TV JOJ volebné vydania BOX-u a Sedmičky od 30. mája
<< predchádzajúci článok
ÚS vydal nález týkajúci sa zákona o pomoci v hmotnej núdzi